رییس جمهوری امروز از ۵ طرح ملی دانش‌بنیان و نوآوری رونمایی می کند

پنج طرح‌ ملی دانش‌بنیان و نوآوری امروز - پنج شنبه - در شصت و یکمین برنامه افتتاح طرح‌های کلان ملی کشور با عنوان «پوشش تدبیر و امید برای جهش تولید» در استان‌های البرز، تهران و قزوین با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پنج طرح‌ ملی دانش‌بنیان و نوآوری امروز - پنج شنبه - در شصت و یکمین برنامه افتتاح طرح‌های کلان ملی کشور با عنوان «پوشش تدبیر و امید برای جهش تولید» در استان‌های البرز، تهران و قزوین با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هفت هزار و ۵۹۵ نفر افتتاح می‌شود. راه اندازی خط تولید موتور سه سیلندر کم مصرف یورو ۶، آزمایشگاه ملی قوای محرکه، افتتاح طرح تولید یک رام قطار هفت واگنه مترویی، رونمایی از ناحیه نوآوری دانشگاه شریف از جمله طرح های دانش بنیان و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند که فردا با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مدیران دولتی و بخش خصوصی شرکت کننده این طرح ها به بهره برداری می رسد.

همچنین افتتاح طرح تولید واکسن آنفلوآنزای فصلی (انسانی) و افتتاح خط تولید پنج  محصول زیست فناوری شامل واکسن آنتی یرسین، پروبیوتیک تخصصی پیشگیری از سالمونلا، کرم اگزما پروبیوتیک، توکسین بایندر چهار جزیی پروبیوتیک، استارتر لبنی توسط دانش بنیان از دیگر طرح های ملی هستند که مورد بهره برداری قرار می گیرند.

در این پنج طرح در مجموع از اعتبار ریالی و ارزی دولت ۳۶۱ میلیارد تومان اعتبار ریالی در قالب وام و ۳۵ میلیون یورو اعتبار ارزی سرمایه گذاری شده است.

همچنین برای پنج طرح فوق یک هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان در بخش ریالی و ۲۰ میلیون یورو سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است.

در مجموع اجرای این طرح ها ۵۸۷ میلیون دلار کاهش ارزبری سالانه برای کشور به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 1043928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha