تکریم ارباب رجوع افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه را به دنبال دارد

حجت الاسلام قدرتی گفت: یکی از عملکردهای مهم تکریم ارباب رجوع، افزایش اعتماد عمومی به تحقق عدالت در قوه قضائیه و در نتیجه افزایش اعتماد به نظام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در نخستین نشست مشترک شورای مدیران قضایی وقضات استان بیان کرد: عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته قابل قبول بوده اما مطلوب نیست و امیدواریم در سال جدید هم بتوانیم گام های بلندتری برداریم و عملکرد را ارتقاء بدهیم .

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در سال گذشته 336 هزار و 447 پرونده ورودی به دستگاه قضایی استان و 342 هزار و 780 پرونده خروجی داشتیم و تلاش همکاران قضایی و شوراهای حل اختلاف سبب شد تا در سال 99 طبق آمارها حدود 6 هزار و 400 پرونده نسبت به سال گذشته مثبت شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع لازمه سلامت دستگاه قضایی است، عنوان کرد: یکی از عملکردهای مهم تکریم ارباب رجوع، افزایش اعتماد عمومی به تحقق عدالت در قوه قضائیه و در نتیجه افزایش اعتماد به نظام خواهد بود به همین دلیل تلاش برای تحقق این هدف بسیار حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام قدرتی افزود: امروز دستگاه قضا به عنوان شاخص‌ترین اعتبار نظام اسلامی بوده و ایجاد اعتماد، آرامش و تحول در این قوه با معیار تکریم ارباب رجوع در هر شانی، مورد تأکید است.

 

وی اعلام کرد: برای اجرایی شدن سند تحول بر اساس وظایف مقرر در این سند هفت کارگروه با عضویت همکاران قضایی و نخبگان از سازمان ها و نهاد های قضایی تشکیل شده تا به این ترتیب گام های موثری برای اجرایی شدن سند تحول برداشته شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: اولویت های دستگاه قضایی استان با نگاه به سند تحول و رهنمودهای ریاست معظم قوه قضائیه، توسعه دادرسی الکترونیک، توسعه طرح طلایه داران صلح وسازش، کاهش موجودی پرونده های مسن و معوق، کاهش جمعیت کیفری با رویکرد قرارهای تأمین منتهی به بازداشت، منتج به منع تعقیب و حکم برائت  و صیانت از حقوق بیت المال است.

 

کد خبر 1043936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha