کانون های مساجد زمینه ساز ترویج فرهنگ دینی در جامعه هستند

طهماسبی بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز ترویج، گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه هستند گفت: این امر باعث می شود تا نسل جوان نیز از توطئه های دشمنان و بدخواهان مصون بمانند.

«مهدی طهماسبی» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ضمن جذب بیش از پیش نوجوانان و جوانان این اماکن فرهنگی را به عنوان مرکزی برای تبیین وظایف و تکالیف دینی افراد در جامعه اسلامی تبدیل کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری با تاسیس در مساجد رونق ویژه ای به اجرای برنامه های مسجدی دادند و حضور جوانان نیز در این مساجد و همکاری در فعالیت های فرهنگی و دینی میسر شد.

 

وی، نیازسنجی و آسیب شناسی فرهنگی متناسب با هر محله و منطقه را از مهمترین برنامه های كانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و گفت: در كانون هر محله، شهر و روستا متناسب با نیازها فرهنگی و هنری همان مناطق برنامه هایی تدوین و اجرا می شود.

 

طهماسبی بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز ترویج، گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه هستند گفت: این امر باعث می شود تا نسل جوان نیز از توطئه های دشمنان و بدخواهان مصون بمانند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن ادامه داد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برای خودسازی و اصلاح جامعه تلاش می کنند و تلاش آن ها بسیار موثر و آن ها در جبهه مهم نبرد با تهاجم فرهنگی و مبارزه با نفس قرار دارند.

 

وی ابراز کرد: آموزش و توانمندسازی اعضا در زمینه های اخلاقی، اعتقادی، بصیرتی، مهارتی، درسی و برگزاری مراسماتی چون ایام فاطمیه، دعای ندبه، دعای کمیل، دعای توسل، حدیث کسا، زیارت آل یس به صورت مناسبتی و هفتگی از جمله فعالیت های کانون های مساجد شهرستان بن است.

 

طهماسبی افزود: با فعالیت ها و اقدامات کانون های شهرستان بن در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: ضدعفونی و گندزدایی معابر و مساجد، تولید و توزیع دستکش و ماسک یکبار مصرف، توزیع بسته های معیشتی با همکاری مردم و خیرین، تهیه و توزیع بسته های گوشت قربانی به همت ستاد فهمای استان و برنامه سمت خدا، توزیع بسته های گوشت نذری و توزیع اقلام بهداشتی از جمله فعالیت های فعالان کانون های مساجد شهرستان بن در ایام کرونا است که همچنان نیز ادامه دارد.

 

این مقام فرهنگی شهرستان بن اظهار کرد: در شهرستان بن، ۲۳ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد تاسیس شده است که مدیران این کانون ها با برگزاری برنامه های گسترده فرهنگی نقش موثری در جذب نوجوانان و جوانان به سمت مسجد ایفا کرده اند.

 

کد خبر 1043972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha