کانون های مساجد استان اردبیل در طرح ملی «ایران قوی» خوش درخشید

بحرالعلومی گفت: افتخارات کسب شده کانون های مساجد استان اردبیل در طرح ملی «ایران قوی» نشان از ظرفیت های بالای فرهنگی در مساجد استان است و فعالان این عرصه خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (19 فروردین ماه) در دیدار صمیمی با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: استان اردبیل نقش بسزایی در تاثیر گذری بر مکتب هنری ارزشی و دینی داشته و هنرمندان شاخصی را در این عرصه معرفی کرده و یا از این مکتب سرچشمه گرفته اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: تعریف هنر دینی پس از انقلاب اسلامی نیز تعریف خاص بر ترویج تفکر تعالی و انسان محوری داشت و امروز نیز هنرمندان بر مدار این مکتب جلوه های از هنرهای مختلف را به منصه ظهور می رسانند.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: هفته هنر انقلاب اسلامی که آن قرار داریم نیز بر اساس همین تفکر اسلامی تشکیل یافته و هنرمندانی همچون شهید سید مرتضی آوینی را به جامعه معرفی کرده است.

 

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: در بسیاری از مکاتب هنری غربی با پاک کردن نظم هنری و آلوده کردن هنر به برخی از مظاهر تلاش کرده اند تا بی هویتی، وحشی گری و حتی تفکرات شیطانی به آن اضافه کنند که موجب از بین رفتن هنر شود اما در متکب اسلامی هنر جلوه خاصی از تعالی و انسان مداری را مورد تاکید قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت های بزرگی در رشته های مختلف در استان اردبیل وجود دارد و حتی استادان بزرگی مکاتب هنری نیز از جلوه مکتب هنری اسلامی استان اردبیل آموزش دیده و تربیت یافته اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: معرفی برترین های استان اردبیل در طرح ملی «ایران قوی» نشان می دهد که ظرفیت های بالای فرهنگی در مساجد استان است و فعالان این عرصه خوش درخشیدند.

 

بحرالعلومی اضافه کرد: گروه سرود کانون های مساجد نیز جلوه مناسبی از هنر انقلابی جوانان مسجدی را در جامعه به نمایش گذاشتند و اجرای برنامه های زنده سرود توسط کانون ها در مناسبت های مختلف ستودنی است.

 

کد خبر 1043976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha