فراهم کردن شرایط لازم برای ظهور امام زمان(عج) وظیفه یک منتظر واقعی است

حجت‌الاسلام کریمیان با بیان اینکه وظيفه يك منتظر واقعی فراهم كردن شرايط لازم برای ظهور امام زمان(عج) است گفت: شرایط ظهور امام عصر(عج) به شدت فراهم است و جوانان مؤمن و انقلابی کثیرند.

حجت الاسلام  «علی کریمیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فرمایشات مقام معظم رهبری در طلیعه امسال و تقارن مبارک سال 1400 با دو نیمه شعبان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شرایط ظهور به شدت فراهم است و جوانان مؤمن و انقلابی کثیرند و انقلاب اسلامی هم بارها و بارها آزمون‌های خود را پشت سر گذاشته است.

 

عضو هیئت علمی گروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان عنوان کرد: سال 1400 همچنانکه مقام معظم رهبری فرمودند با میلاد باسعادت حضرت امام زمان(عج) مصادف شده است و در حقیقت می‌توان آن را به فال نیک گرفت و امیدواریم این موضوع نشانه‌ای از تحقق وعده‌های الهی در خصوص ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

 

کریمیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بالغ بر هفت هزار بار در بیاناتشان از زمان رهبری تاکنون درباره ظهور حضرت مهدی(عج) تحت عنوان تمدن نوین اسلامی با ما صحبت کرده‌اند و هم ایشان و هم امام راحل بر اساس مستنداتی که داشتند، معتقد به این بودند که انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که به ظهور حضرت مهدی(عج) ختم می‌شود.

 

وی ابراز داشت: در اینجا لازم است یک نکته را تذکر بدهم و آن این است که ما بر اساس روایاتی که در خصوص ظهور حضرت مهدی(عج) داریم به ویژه روایتی که از امام کاظم(ع) موجود است قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) انقلابی در مشرق اتفاق می‌افتد و طبق گفته اصحاب روایت و حدیث، منظور از مشرق همان ایران و انقلاب اسلامی است.

 

عضو هیئت علمی گروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان افزود: دوازده نکته بسیار مهم در روایت امام کاظم(ع) وجود دارد اینکه اولا این انقلاب، انقلابی است که بر اساس حق شکل می‌گیرد و بعد از مدت‌ها که این انقلاب و انقلابیون حق خودشان را طلب می‌کنند، بالاخره به حق خود می‌رسند و رژیمی که در ایران بوده را کنار می‌زنند.

 

کریمیان یادآور شد: امام کاظم(ع) نکات بسیار مهمی دارند از جمله اینکه پرچم این انقلابیون سیاه است یعنی در واقع این‌ها ادامه دهنده راه عاشورا هستند و در مسیر همان آموزه‌هایی که امام حسین‌(ع) در کربلا به ارمغان آوردند، حرکت می‌کنند از طرفی طبق همین روایت، این انقلاب جهانی شده و پرچم سیاه و شعارهای آنان به دنیا می‌رسد و الهام بخش جهان می‌شود.

 

وی اظهار داشت: در همین روایت و سایر روایت‌های دیگر گفته می‌شود که رهبر این انقلاب سیدی از قم است و از آنجا قیام می‌کند و به خاطر چهره کاریزماتیکی و چهره فوق‌العاده مقبولی که در بین مردم داشته، طیف‌ها و جریان‌های گوناگون را همراه خودش می‌کند.

 

عضو هیئت علمی گروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان افزود: امام کاظم(ع) در انتهای روایت نکته‌ای را اشاره می‌کنند و می‌فرمایند که این انقلاب بارها توسط دشمنان مورد هجمه قرار گرفته و جنگ‌ها به آن تحمیل می‌شود از سویی افرادی هم که چنین جنگ‌هایی را به انقلاب تحمیل می‌کنند برخی داخلی و برخی هم خارجی هستند.

 

کریمیان اضافه کرد: طبق روایت امام کاظم(ع) انقلابیون با وجود تمام هجمه‌های داخلی و خارجی که به آنان وارد می‌شود مانند کوه و مانند آهن ایستادگی می‌کنند و امتحانات خود را پس می‌دهند تا بالاخره ظهور حضرت مهدی(عج) اتفاق بیافتد.

 

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهم در فرمایش امام کاظم(ع) این است که امام می‌فرمایند: "من اگر در زمان آن انقلاب بودم به هر شکلی بود انقلابی می‌ماندم تا ظهور امام زمان را درک کنم". بزرگانی که این روایت را دیدند نکته‌ای را از این مطلب استفاده کردند و آن این است که وقتی امام کاظم(ع) چنین می‌فرمایند می‌خواهند به ما بفهمانند که از زمانی که انقلاب در ایران شکل می‌گیرد تا زمانی که امام عصر(عج) ظهور بکند چند دهه بیشتر طول نمی‌کشد.

 

عضو هیئت علمی گروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان افزود: بر اساس مواردی که امام راحل یا مقام معظم رهبری و بزرگانی مانند آیت‌الله بهجت فرمودند و بر اساس بسیاری از روایاتی که داریم و در آن نشانه‌های آخر‌الزمان بیان شده جهان در آستانه یک خبر خیلی خیلی مهم قرار گرفته است.

 

کریمیان عنوان کرد: اگر به جریان اربعین نگاه کنیم، می‌بینیم که چقدر سبب شده پرچم امام حسین(ع) و شعارهای ایشان که شعارهای انقلابی ما هم بوده در دنیا فراگیر شود و امروز دنیا به شدت مکتب حسین(ع) و مکتب انقلاب عاشورا را درک می‌کند و می‌فهمد.

 

وی یادآور شد: آنچه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند تا زمانی که تمدن نوین اسلامی یعنی ظهور حضرت مهدی(عج) اتفاق بیفتد ما باید چهار گام را تا قبل از آن برداریم، به بیان دیگر گام اول همان انقلاب اسلامی، گام دوم نظام اسلامی، گام سوم دولت اسلامی و گام چهارم هم امت اسلامی است و پس از آنکه گام چهارم برداشته می‌شود در حقیقت ظهور حضرت مهدی(عج) اتفاق خواهد افتاد.

 

عضو هیئت علمی گروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان بیان داشت: ما هم‌اینک در گام چهارم قرار داریم یعنی در گام بازتولید انسان در تراز انقلاب حضرت مهدی(عج)، از سویی باید توجه داشت که اگر ظهور این انقلاب می‌خواهد اتفاق بیافتد باید 313 نفر که امام بتواند به آنان تکیه کند داشته باشیم که البته این 313 نفر در حد شهید محسن حججی هستند.

 

کریمیان با بیان اینکه امروزه ما فقط در ایران میلیون‌ها حججی داریم افزود: اگر انقلاب را از سال 1342 در نظر بگیریم می‌شود چیزی حدود 58 سال و اگر از زمان سال 1357 در نظر بگیریم حدود 43 سال از عمر انقلاب اسلامی ما یعنی چند دهه از آن گذشته است بنابراین، تمام این‌ اتفاقات خوب را می‌توانیم به فال نیک بگیریم.

 

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا و انتهای امسال میلاد باسعادت حضرت مهدی(عج) را داریم اظهارکرد: شرایط ظهور به شدت فراهم است و جوانان مومن و انقلابی کثیرند و انقلاب اسلامی هم بارها و بارها آزمون‌های خود را پشت سر گذاشته و طبق روایات این انقلاب بارها باید به باریکی مو برسد اما امام زمان آن را نگه‌ می‌دارد.

 

عضو هیئت علمی گروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: ما تمام این‌ اتفاقات را پشت سر گذاشتیم جنگ تحمیلی، فتنه‌های پس از جنگ، فتنه بزرگ سال 88 و فتنه امروزی که این روزها کشورمان به خاطر نفوذی‌ها درگیرش است، همه آزمون‌های خوبی است که بتوانیم به امام زمان(عج) نشان بدهیم که لیاقت امام معصوم را پیدا کردیم تا ظهور امام عصر(عج) به دست مردم ایران محقق شود.

کد خبر 1043995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha