آغاز برداشت گل محمدی از مزارع روستای علی آباد آران و بیدگل

برداشت گل محمدی از مزارع و گلستان ها و گلزارهای گل محمدی روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، برداشت گل محمدی از مزارع و گلستان ها و گلزارهای گل محمدی روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.  

 

شهر آران و بیدگل، روستای علی آباد مرکزی، شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات، روستای یزدل و شهر نوش آباد از مراکز عمده کشت و برداشت گل محمدی در شهرستان آران و بیدگل است.

 

این گیاه با خصوصیات ویژه ای مانند مقاوم  بودن به شرایط کم‌آبی و نامساعد محیطی و خاکی، مقاومت در برابر خشکی و خاک های شور، سهولت در فرآوری و زمان ماندگاری، وجود کارخانه‌های صنایع تبدیلی در شهرهای مجاور، وجود بازارهای مطمئن جهت صادرات و جاذبه‌ ی گردشگری اين محصول، می تواند برای كشت و توسعه كشاورزی مناسب باشد.


 

کیفیت گلاب منطقه آران و بیدگل نسبت به سایر مناطق بالاتر است، زیرا شرایط خاص اکولوژیکی منطقه که شب های سرد و روزهای نسبتا معتدل و گرم دارد به لحاظ کویری بودن باعث می شود درصد اسانس و تجمع آن از لحاظ فیزیولوژیکی در گیاه افزایش و عطر و بوی ویژه ای به گل و گلاب ببخشد.

 

موارد مصرف گل محمدي شامل تهيه گلاب، اسانس و صنايع داروسازي است. استخراج گلاب از گل محمدي يكي از توليدات مهم اقتصادي كشور بوده به طوري كه هر ساله گلاب توليد شده و اسانس حاصل از آن علاوه بر مصرف داخلي به خارج از كشور نيز صادر مي‌شود.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان و سه کیلومتری کاشان واقع شده است./

کد خبر 1043999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha