۳۳ درصد موارد نمونه گیری کرونا مثبت گزارش می شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در حال حاضر به طور میانگین ۳۳ درصد موارد نمونه گیری شده کرونا در شیروان مثبت گزارش می شود.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در حال حاضر  به طور میانگین 33 درصد موارد نمونه گیری شده  کرونا در شیروان مثبت گزارش می شود که توزیع موارد سنی مثبت این ویروس در شهرستان سنین، 40-30 سال و 50 - 40 سال است.

 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان بیان کرد: در هفته دوم فروردین ماه موارد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان نسبت به هفته قبل حدود  سه برابر افزایش داشته است.

 

 

هاشمی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر  تعداد 16 الی 22 تخت بیمارستان توسط بیماران کرونایی اشغال شده است، عنوان کرد: محدودیت ها باید با سخت گیری بیشتری اعمال شود زیرا اگر ظرفیت پذیرش بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان کامل شود تعدادی از بیماران به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر منتقل می شوند.

 

 

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شیروان خاطرنشان کرد: تاکنون تست کرونای پنج هزار و 286 نفر در شیروان مثبت شده است که از این میزان 47 درصد خانم و 53 درصد آقا ، 83 درصد ساکن شهر و 17 درصد ساکن  روستاها بوده اند.

 

 

وی تصریح کرد: میزان استفاده از ماسک  و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بین شهروندان  پایین آمده است که این یک زنگ خطر جدی است و جهت اطلاع رسانی به شهروندان 70 هزار پیامک کوتاه آموزشی و هشدار دهنده ارسال خواهد شد.

 

 

شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1044014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha