اثر تالیفی پژوهشگر آران و بیدگلی در حوزه علوم قرآن منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از انتشار اثر تالیفی پژوهشگر آران و بیدگلی در حوزه تخصصی آموزش قرآن کریم خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان، اثر تالیفی مؤلف و پژوهشگر آران و بیدگلی در حوزه تخصصی علوم قرآنی با عنوان « اصول و ضوابط علم قرائات و علوم هفت گانه » منتشر شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این کتاب توسط دکتر «حسن احمدی زاده آرانی» پژوهشگر آران و بیدگلی و استاد و قاری ملی قرآن کریم تالیف شده و ترجمه کتاب محمد الدسوقی، استاد دانشگاه الازهر مصر در حوزه آموزش قرآن کریم است.

 

ضابطی افزود: نویسنده کتاب، اصول علم قرائات را در قالب ۳۲ اصل بیان کرده و علوم مختلف ابتدا و ختم، دستور زبان عربی، علم اسانید، وقف و ابتدا، رسم المصحف و ضبط المصحف و علم فواصل در این اثر پژوهشی بررسی شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: روش آموزش در این کتاب کاملا متفاوت از روش های سنتی آموزش قرآن کریم است. این کتاب برای همه قرآن آموزان از سطوح مبتدی تا پیشرفته و تخصصی قابل استفاده است و می تواند به عنوان متن آموزشی در کلاس ها و جلسات قرآنی از این کتاب استفاده شود.

 

ضابطی  افزود:  کتاب «اصول و ضوابط علم قرائات و علوم هفت گانه » در ۱۵۰ صفحه در قطع وزیری توسط انتشارات سخنوران در بهار ۱۴۰۰ به زیور طبع آراسته شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: حسن احمدی زاده آرانی دارای مدرك دكترا و عضو هیئت علمی گروه فلسفه و ادیان دانشگاه کاشان است و تاکنون مقالات و پژوهش های متعددی را در باب آموزش قرآن، فلسفه دین و به ویژه فلسفه اسلامی داشته است. ترجمه و تصحیح فرهنگ «اصطلاحات کلیدی در فلسفه دین» نوشته «ریموند ون» از دیگر آثار مکتوب حسن احمدی زاده است که از سوی انتشارات علمی فرهنگی منتشر شده است.

 

کد خبر 1044024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha