نصب قطعات فلزی برای ضریح حرم حضرت زینب(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از ادامه ساخت ضریح حرم حضرت زینب(ع) و نصب قطعات فلزی روی این ضریح خبر داد:

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش ساخت ضریح های حرم های شریف و درهای مطهر در آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرد: کارکنان این بخش هنوز کار ضریح حرم حضرت زینب(ع) ادامه دارد. این کار در دو بخش انجام می شود که بخش نخست ساخت سازه چوبی است که به مراحل پایانی رسیده . این سازه نقطه شروع برای نصب سایر قطعات است. بخش دیگر ساخت قطعات فلزی برای ضریح است که براساس برنامه ریزی ها و طراحی ها، اجرای آن آغاز شده است.

 

«سید ناظم الغرابی» رئیس این بخش گفت: کار با قطعات فلزی مخصوص ضریح مطابق هر قسمت طراحی و اجرا شد و پس از پایان ساخت هرقطعه فرآیند نصب و ثابت سازی آن روی سازه چوبی انجام می شود. این کارها تا پایان ساخت و نصب همه قطعات ادامه دارد.

 

الغرابی افزود: قطعات فلزی ساخته شده بادوام است و از افزایش ضخامت نسبت به ضریح کنونی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: اولین قطعات تکمیل شده یکی از اجزای تشکیل دهنده پنجره است که تحول بزرگی در ساخت این پنجره هاست. این کارها نیاز به دقت در اجرا دارد و نقش و نگارهای آن با دست انجام می شود.

 

الغرابی گفت: قطعات فلزی علاوه بر فولاد ضد زنگ و مس، از طلا و نقره ساخته می شود. این فلزات باتوجه به هر قطعه و روش ساخت و شکل گیری آن استفاده می شود.

 

نیروهای آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) در زمینه ساخت ضریح از مهارت بالایی برخوردارند. اولین تجربه آنها پروژه ساخت ضریح حضرت اباالفضل العباس (ع) بود. طراحی و ساخت آن به دست مهندسان و طراحان عراقی انجام گرفت. این آستان مقدس پس از این موفقیت، به ساخت ضریح حضرت قاسم(علیه السلام)، درهای مرقد سید محمد – سبع الدجیل، پنجره های مقام صافی الصفا، شیخ مفید، خواجه طوسی و بخش فوقانی پنجره ضریح امامین الجوادین (علیهما السلام) اقدام کردند.

کد خبر 1044048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha