توجه به تولید یکی از ماموریت های اصلی مناطق آزاد است

مومنی ازندریانی یکی از ماموریت های اصلی مناطق آزاد را توجه به تولید دانست و گفت: تولید باید نگاه ما توسعه صادرات باشد که این موضوع در دستور کار مناطق آزاد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حمید رضا مومنی ازندریانی» امروز (پنج شنبه 19 فروردین) در حاشیه بازدید از ظرفیت های موجود آبادان و خرمشهر در راس هیاتی به منطقه آزاد اروند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تعیین شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها» ابتدا برنامه خود را بر بازدید از مناطق آزاد کشور در یک برهه زمانی گذاشتیم تا ضمن بررسی و احصای موانع و مشکلات، در کارگروه، آنها را مطرح و راهکارهای مناسبی را تعیین، پیگیری و اجرایی کنیم.

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور توجه به حوزه تولید را از اهداف مهم بحث پشتیبانی در مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: تولید ما در بخش تامین ارزی، ریالی، قوانین و مقررات نیاز به پشتیبانی دارد که باید در این باره بررسی و آنها را در یک بازه زمانی ساماندهی کنیم؛ قوانین و مقررات خوبی را در کشور و هم در سطح مناطق آزاد داریم که می بایست جهت گیری و سمت آنها به سویی برود که شعار اصلی که در بحث تولید است محقق شود.

 

وی یکی از ماموریت های اصلی مناطق آزاد را توجه به تولید دانست و تصریح کرد: تولید باید نگاه ما توسعه صادرات به خارج از کشور باشد که این موضوع در دستور کار مناطق آزاد قرار گرفته است؛ البته مشکلاتی هم مانند مالیات بر ارزش افزوده که بسیاری از تولیدکنندگان را تحت شعاع قرار داده نیز وجود دارد که سبب شده تا به طور عملی در حوزه تولید، صادرات سودآور و قابل رقابت با رقبای خارجی را نداشته باشیم.

 

مومنی ازندریانی از احصای مشکلات بخش های مختلف تولیدی در حوزه مانع زدایی ها خبر داد و بیان کرد: به طور حتم در یک فاصله کوتاهی با دستگاه های مربوطه در این بخش جلسات را برگزار می کنیم و اگر نیاز به مصوبات مجلس باشد از طریق مجلس آنها را دنبال و پیگیری می کنیم.

 

وی با بیان اینکه به طور حتم با تحقق شعار مقام معظم رهبری، امسال سال درخشانی برای مناطق آزاد کشور خواهد بود اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم در پایان امسال، شعاری که مقام معظم رهبری مطرح کردند را با سربلندی و افتخار در مناطق آزاد اجرایی کنیم.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه پایانه لجستیکی شلمچه ظرفیت بسیار خوب و ارزشمندی در عرصه صادرات کالا به عراق دارد تاکید کرد: ظرفیت بسیار خوبی در شلمچه وجود دارد اما در حوزه زیرساخت ها می بایست یک سری اقدامات دیگری نیز به انجام برسد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بحث صادرات به سبب شرایط ناشی از شیوع کرونا محدودیت های بین المللی وجود دارد خاطر نشان کرد: به طور حتم باید پروتکل ها را رعایت کنیم، ما جان مردم را فدای صادرات و تولید نمی کنیم.

 

مومنی ازندریانی سلامت مردم را محور اصلی کار مناطق آزاد کشور برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید دارند لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا ضمن رعایت پروتکل ها در جهت تقویت صادرات تلاش کنیم.

 

وی ادامه داد: آینده بسیار خوبی را برای شلمچه پیش بینی می کنیم، بخش خصوصی در این منطقه به ویژه در حوزه صادرات سیمان، میوه و تره بار بسیار خوب و فعال پای کار است که البته می بایست یک سری تاسیسات دیگر نیز در شلمچه ایجاد شود.

 

مشاور رئیس جمهور یاد آور شد: به نظر می رسد اگر بتوانیم در فاصله وجود کرونا زیرساخت هایمان را تکمیل و با برنامه ریزی بسیار خوب شهرک صادراتی و ترمینال صادراتی به معنای واقعی برای دپارتمان های مختلف را برنامه ریزی و اجرایی کنیم، می توانیم سهم خوبی از اقتصاد میان ایران و عراق را به خود اختصاص دهیم.

 

کد خبر 1044049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha