۲۵ مسجد به صورت نمادین در بشرویه غبارروبی می شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بشرویه از اجرای طرح غبارروبی مساجد در راستای دهه تکریم و تعظیم مساجد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به صورت نمادین در ۲۵ مسجد بشرویه خبر داد.

حجت الاسلام «رضا بهشتی فر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در شهرستان بشرویه 120 مسجد وجود دارد که در حال حاضر در 25 مسجد این شهرستان نماز جماعت اقامه می شود.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به دهه تکریم و تعظیم مساجد گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان طبق سنت هر ساله قرار است 25 مسجد شهرستان بشرویه به صورت نمادین با کمک جوانان و نوجوانان در این شهرستان غبارروبی شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: دهه تکریم و تعظیم مساجد از 15 تا 24 فروردین است و تلاش می شود تا در این دهه ضمن غبارروبی مساجد به بحث خانه تکانی دل نیز توجه شود.

 

حجت الاسلام بهشتی فر در خصوص اهمیت غبارروبی مساجد در دین مبین اسلامی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص فضیلت غبارروبی مساجد فرمودند که کسی که مسجدی را بروبد خدا برابر آن برایش پاداش آزادکردن بنده ای را می نویسد و کسی که خاشاک اندکی را از مسجد بیرون ببرد خدا برایش رحمت دنیا و آخرت را می نویسد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بشرویه در پایان بیان کرد: با توجه به نارنجی بودن وضعیت شهرستان بشرویه و اعمال محدودیت های شدید کرونایی احتمال می رود که مراسمات مذهبی در مساجد این شهرستان طی ماه مبارک رمضان به صورت محدود برگزار شود.

کد خبر 1044069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha