تشکیل قرارگاه کمک به کشاورزان در جنوب کرمان 

حسین معروفی گفت: به منظور کمک به کشاورزان قرارگاه در هفت شهرستان جنوبی کرمان با محوریت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت برای کمک به فروش و انتقال محصول به بازارهای هدف تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۹ فروردین «حسین معروفی» در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی رودبار جنوب، با بیان این مطلب که درد و رنج مردم جنوب استان ما را نگران می کند، گفت: در حوزه فروش و انتقال محصولات کشاورزی می طلبد که مسئولین ما در درون استان و در سطح وزارتخانه های مسئول، اقدامی راهبردی برای حل مشکلات کشاورزان این منطقه انجام دهند.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در بحث نحوه کشت، توزیع بذر و تولید محصول نیاز به یک اقدام راهبردی است و بذر یارانه ای باید در اختیار کشاورز واقعی قرار گیرد و چنانچه اقدام راهبردی صورت نگیرد، منابع آبی به هدر رفته و اقتصاد و معیشت مردم با مشکل مواجه می شود.


وی بیان کرد: ما استدعا از مسئولین متولی امر درخواست و استدعا داریم این موضوع را جدی بگیرند و ما نیز در سپاه و بسیج با تمام توان در کنار مردم و مسئولین هستیم.


معروفی ابراز کرد: سپاه و بسیج سنگر مستحکم انقلاب اسلامی هستند، بسیج مظهر مردم سالاری دینی و از مردم و برای مردم است، بسبج یک فرهنگ است و بسیج و سپاه یکی هستند و در هر کجا که مردم به آنها نیاز داشته باشند به یاری آنها می روند.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: نه تنها در حوادث غیر مترقبه همچون سیل، زلزله، طوفان و یا در حوادث امنیتی و عملیاتی و جنگ نظامی، هر کجا که مردم نیاز داشته باشند ما از جان و آبروی خود برای مردم هزینه می کنیم چرا که مردم نجیب و مومن ایران ۴۲ سال است که پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند.


وی با تاکید بر این که سپاه و بسیج برای کمک به مردم آمادگی لازم را دارد، اظهار کرد: امروز پس از بازدید از مزارع کشاورزان و مشاهده نگرانی آنها، ۲ قرارگاه تشکیل شد یکی در راس سپاه استان با حضور بسیج سازندگی، اصناف و کشاورزی که مسئولیت این امور را بر عهده دارند و همچنین با مشارکت معاونت آماد که مسئولیت آن را بنده بر عهده گرفتم تا قرارگاهی برای پشتیبانی، انتقال و فروش محصولات کشاورزی جنوب استان راه اندازی شود.


معروفی ادامه داد: علی رغم این که وظیفه ذاتی سپاه و بسیج نیست اما ما در حد توان سعی داریم تا با ایجاد این قرارگاه ها به کشاورزان منطقه کمک کنیم.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: دومین قرارگاه در هفت شهرستان جنوبی کرمان با محوریت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت برای کمک به فروش و انتقال محصول به بازارهای هدف تشکیل شد.


وی عنوان کرد: در همین راستا اعتباری از سپاه در اختیار فرمانده سپاه شهرستان جیرفت قرار داده می شود تا بتواند در حد توان مشکلات کشاورزان را برطرف کند.


معروفی بیان کرد: در این قرارگاه، شناسایی کشاورزان خرده مالکان واقعی در اولویت قرار دارد که این کار ظرف یک هفته انجام می شود و محصول پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی آنها خریداری می شود.
 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این مطلب که فرماندهان نواحی ۲۲ شهرستان پای کار آمدند، ابراز کرد: بسبج سال گذشته پیاز کشاورزان را به نرخ یکهزار تومان خریداری کرد و امسال نیز این کار را انجام می دهد.


 وی اضافه کرد: اولویت ما ابتدا خرید و انتقال محصول به سراسر استان است و محصول کشاورزان را به صورت عمده در کنار مزارع آنها خریداری و بارگیری شده و به بازارهای هدف درون استان منتقل می شود.


معروفی اظهار کرد: علاوه بر این نیز بسیح سازندگی مامور شده تا از طریق رایزنی با استان های همجوار، آنها نیز در شبکه خرید و فروش و انتقال محصول کشاورزی با ما همکاری کنند تا ما بتوانیم از این بحران و وضعیت فعلی عبور کنیم در همین راستا نامه ای به فرمانده بسیج ارسال شده و در آن وضعیت جنوب تشریح شده است و این نامه از سوی فرمانده به کل کشور ارسال شده است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این مطلب که در این قرارگاه ۳ حوزه راهبردی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه راهبردی بلند مدت آمادگی کمک به مجموعه سازمان بسیج جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان داریم و در حوزه راهبردی میان مدت باید مراقبت کنیم تا سطح آب، کشت و محصول راهبردی تعریف کرده و محصولی تولید شود که مورد نیاز باشد و در حوزه راهبردی کوتاه مدت فروش و انتقال پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی البته با نظر مردم را در دستور کار داریم.


وی تاکید کرد: خدمت به نجیب و مومن جنوب کرمان افتخار است و مردم این دیار با شهیدان طیاری، بینا، تاجیک، شهسواری، میثم و پایدار شناخته می شوند، این شهیدان عصاره این مردم هستند و آنها شجاعت به خرج داده پیروزی، عزت، شرف و بزرگی به ارمغان آوردند.


معروفی عنوان کرد: برای خدمت به مردم از کسی اجازه نمی گیریم و همواره کنار و تکیه گاه آنها هستیم چرا که این طبق دستور رهبری است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: نامه ای در خصوص کمک مومنانه سپاه و اجرای طرح شهید سلیمانی طی هفته های اخیر از سوی فرمانده کل سپاه خدمت مقام معظم رهبری رهبری ارسال شد که در این نامه در خصوص کمک مومنانه سپاه در طول یک سال گذشته مخصوصا در وضعیت کرونا و طرح شهید سلیمانی توضیح داده شده بود و رهبری بعد از تشکر و خدا قوت فرمودند؛ محکم ادامه دهید. ما مطیع رهبر هستیم و هر آنچه که ایشان می خواهد را انجام می دهیم.


وی ادامه داد: حرف مردم نجیب منطقه این بود که حتی اگر محصول ما فروش نرسد ما همچنان پای انقلاب و آرمان های آن می ایستیم  و این حرف مردم هزاران برابر سنگین تر از موشک هایی است که بر گلوی دشمن فرود رود و این نشانه بزرگی و نجابت مردم است.


معروفی در خاتمه عنوان کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد ما نیز به سهم خود بتوانیم در منطقه رودبار  فرمانده سپاه جهادی و انقلابی پای کار است که برای حل مشکل مردم وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کنید.

کد خبر 1044076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha