رسانه ها باید مدافع ارزش ها، اعتقادات و باورهای مردم در نظام اسلامی باشند

پیرسبزی رسالت ‌اهل قلم بر اساس آموزه های دینی را بسیار خطیر دانست و گفت: رسانه ها باید مدافع ارزش ها، اعتقادات و باورهای مردم در نظام اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد علی پیرسبزی» امروز در دیدار نوروزی جمعی از اصحاب رسانه با تبریک سال جدید، اظهار کرد: آغاز سال نو سرفصل همدلی، همزبانی، دیدن ها و دیدارهای بدون از غرض و بی اخلاقی هاست که امیدوارم در سال نو با تاسی از شعار سال برای پیشبرد حوزه فرهنگ و هنر استان بتوانیم گام های اساسی برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر و تشکر از تلاش ها و مجاهدت های کادر درمان در دوران بیماری کرونا برای سلامت مردم، گفت: رسانه ها از ابتدای بیماری کرونا تاکنون پا به پای کادر درمان در آگاهی بخشی به جامعه و روشنگری مردم پیشتاز بودند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند که جا دارد از همه فعالان عرصه رسانه در جای جای استان تشکر و قدردانی کنیم.

 

وی به تبیین اهمیت رسانه در دنیای امروز و نقش آن در توسعه و تعالی فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: امروز که دشمنان برای نا امید کردن ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و حتی در دوران بیماری کرونا برای وارد کردن دارو و واکسن سنگ اندازی می کنند، رسالت رسانه ها در امید آفرینی در جامعه بسیار خطیر و تعیین کننده است و نباید با انتشار اخبار غیر واقعی و در تضاد با مصالح و منافع ملی آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

 

پیرسبزی رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه ها را مبتنی بر سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بعد هدایت، حمایت و نظارت عنوان کرد و یادآور شد: در تقویم اجرایی سال 1400 برنامه های متنوعی برای ارتقاء کیفی رسانه ها اعم از برگزاری دوره های آموزشی، اجرای جشنواره ها و نمایشگاه های منطقه ای و استانی با لحاظ شرایط کرونایی و غیر کرونایی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ضرورت ترسیم برنامه هایی که هم مخاطب پسند و هم قالبیت اجرایی داشته باشند، تصریح کرد: آنچه مسلم است فعلا باید با وجود شرایط کرونایی فعالیت های کرونایی برنامه ریزی شود و توجه ویژه ای به بهره مندی از بستر فضای مجازی صورت گیرد.

 

وی افزود: خانه مطبوعات به عنوان تشکل مهم اصحاب رسانه نقش مهمی در کمک به مشکلات صنفی اهالی رسانه دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برنامه های پیشنهادی خانه مطبوعات برای کمک به ارتقاء کیفی رسانه ها حمایت خواهد کرد.

 

پیرسبزی رسالت ‌اهل قلم بر اساس آموزه های دینی را بسیار خطیر دانست و گفت: رسانه ها باید مدافع ارزش ها، اعتقادات و باورهای مردم در نظام اسلامی باشند و در انتشار اخبار منافع و مصالح ملی را در نظر بگیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تحکیم باورهای دینی و همبستگی اجتماعی را نیز از رسالت‌های اهل قلم دانست و گفت: مسئله تحکیم باورهای دینی و حفظ وحدت و همدلی جامعه، هدایت جامعه به سمت پیشرفت و تعالی از وظایف سنگین اهل قلم بوده که انتظار می رود رسانه ها در سطح استان به این مهم بیش از گذشته توجه داشته و در چهارچوب قانون در این راستا حرکت نمایند.

 

وی افزود: نقد و تحلیل عالمانه و منطقی در کنار پوشش دادن رویدادهای خبری از رسالت های رسانه است که برای روشنگری و پویایی جامعه ارزشمند بوده که باید به دور از نگاه مغرضانه و تخریب باشد.

 

پیرسبزی با ابراز خرسندی از دیدار با برخی از اصحاب رسانه، فرهنگ را زیربنای توسعه در ابعاد مختلف دانست و گفت: کار فرهنگی به واسطه ارزش وا همیت آن مانند دیگر امور زود بازده و ثمراتش به راحتی قابل مشاهده و لمس نیست، کاری ثمربخش است که به مرور زمان اثرات خود را بر جامعه و افراد نشان خواهد داد.

کد خبر 1044104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha