موانع و مشکلات حوزه کشاورزی در جهرم برطرف شود

حجت الاسلام مدبر گفت: مسئله تولید در جهرم بر مبحث کشاورزی متمرکز شده است که در این زمینه مسئولان باید عنایت ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (پنجشنبه ۱۹فروردین) در دیدار مدیر و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به وضعیت و شرایط کنونی جامعه، گفت: وضعیت کرونا، شرایط بد اقتصادی و تحریم ها مجموعه ای از عواملی هستند که دست به دست هم داده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

 

امام جمعه جهرم لزوم توجه بیشتر بر مسئله توکل به خدا، انگیزه و اعتقاد را مورد تاکید قرار داد و افزود: معتقدیم که برکت در دست خداست و امسال با توجه به شعار سال باید تلاش مان نسبت به سال های قبل بیشتر باشد.

 

وی با اشاره به محوریت کشاورزی در اشتغال عمده مردم جهرم، عنوان کرد: اکنون مسئله تولید در جهرم بر مبحث کشاورزی متمرکز شده است که در این زمینه مسئولان باید عنایت ویژه ای داشته باشند.

 

 حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه ظرفیت شهرستان جهرم در بخش کشاورزی نهفته شده است، تصریح کرد: تولید در بخش کشاورزی مانند یک اسب زین شده است که باید آن را حمایت کرد و موانع جلو آن را برداشت.

 

وی با اشاره به اینکه جهرم یک شهر صنعتی نیست و گام برداشتن در این زمینه سال ها به طول می انجامد، عنوان کرد: مزیت نسبی جهرم بخش کشاورزی بوده و مسؤلان اگر می‌خواهند حمایت کنند و موانعی بردارند باید از مجموعه کشاورزی باشد.

 

 امام جمعه جهرم همچنین مشکل خرید خرما از نخلداران را عمده مشکل کنونی این شهرستان عنوان کرد و گفت: خرید تضمینی یک کار اساسی نیست و تسکین آور است باید موانع صادرات برداشته شود و بانک ها نیز  از حالت بنگاه داری خارج و حامی کشاورزان باشند.

کد خبر 1044113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha