۲۱ پزشک آستارایی آماده نسخه نویسی الکترونیک هستند

آذریان از حذف دفترچه بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: ۲۱ پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت در آستارا برای نسخه نویسی الکترونیکی آماده هستند.

«پیمان آذریان» امروز(پنجشنبه، ۱۹ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: حذف دفترچه های  کاغذی بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت سال جاری در آستارا آغاز می شود.

 

رییس اداره بیمه سلامت بندر آستارا با بیان اینکه در این طرح سیستم های کامپیوتری و نرم افزار مربوطه به جای دفترچه، خودکار و مهرپزشک به ابزار کار پزشک و موسسه تبدیل شده و روش دستی و قدیمی تجویز و نسخه پیچی حذف می شود، افزود: با اجرای این طرح، بیمار با ارائه کدملی و دریافت شناسه رهگیری می تواند در مراکز درمانی کلیه خدمات تحت پوشش بیمه سلامت را دریافت کند.

 

وی با اشاره به اینکه بدون شک همکاری پزشکان و موسسات نقش مهمی در اجرای موفق این طرح دارند، تصریح کرد: با اجرای طرح گام بزرگی در تحقق دولت الکترونیک، تشکیل پرونده سلامت و مدیریت درمان برداشته می شود.

 

آذریان با بیان اینکه ۲۱ پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت در آستارا برای نسخه نویسی الکترونیکی آماده هستند، گفت: ۱۱ داروخانه و سه آزمایشگاه در آستارا فعال است و بعد از ثبت دارو توسط پزشک در سامانه، بیمار با دریافت کد رهگیری به داروخانه ها، آزمایشگاه ها و مراکز تشخیص و درمان مراجعه و خدمات دریافت می کند.

 

رییس اداره بیمه سلامت بندر آستارا به قرار داد ۴۵ موسسه تشخیصی، درمانی و پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه و رادیولوژی و فیزیوتراپی در آستارا با بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: ماهانه برای تامین هزینه دارو و درمان هر کدام از بیماران خاص، ۱۲ میلیون ریال پرداخت می شود و بیشتر آنها بیماران ام اس هستند.

 

آذریان خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار و ۶۲۹ شهروند، تحت پوشش این بیمه هستند و ۳۰ هزار و ۶۱۵ نفر از آنها روستانشین و بقیه کارمند دولت هستند.

کد خبر 1044123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha