اصناف فارس ارائه خدمات به مشتریان را به صورت تلفنی و الکترونیکی مورد توجه قرار دهند

رحیمی گفت: امور باید به صورت الکترونیک انجام شده و خدمات دهی به مردم نباید قطع شود و خرید از اصناف به صورت تلفنی و الکترونیکی با استفاده از پیک مورد توجه باشد.

«عنایت الله رحیمی»، امروز (پنج شنبه ١٩ فروردین) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس گفت: نمی توانیم با عدم تصمیم گیری به موقع به بیماری کرونا فرصت شیوع بیشتر بدهیم.

استاندار فارس افزود: حفظ سلامت، امنیت و معیشت مردم در اولویت قرار دارد و بیمارستان های دولتی و خصوصی باید برای بستری بیماران کرونا در تخت های عادی و آی سی یو خود آمادگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: لازم است تا دستگاه های نظامی و انتظامی نیز بیمارستان های ثابت و سیار خود را همراه با پرسنل آماده کنند و در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیماران قرار دهند.

رحیمی تصریح کرد: هر شخص حقیقی و حقوقی که در شرایط کنونی با هر اقدامی سلامتی مردم را به مخاطره بیندازد توسط مقام قضایی ذیصلاح جلب می شود و تمامی فعالیت های تجمعی آموزشی، مذهبی و ورزشی تعطیل و محدود می شوند.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم نظارت کامل فرمانداران بر اجرای تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اتحادیه های صنفی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا توسط واحدهای صنفی نقش موثری دارند و  باید با دانشگاه علوم پزشکی هکاری مطلوب داشته باشند.

وی ادامه داد: امور باید به صورت الکترونیک انجام شده و خدمات دهی به مردم نباید قطع شود و خرید از اصناف به صورت تلفنی و الکترونیکی با استفاده از پیک مورد توجه باشد.

استاندار فارس اضافه کرد: تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نگهداری خانگی از بیماران باید در دوران پیک بیماری کرونا، افزایش مراکز تست های سریع و پیگیری تهیه واکسن کرونا از موارد اولویت دار شرایط حاضر به شمار می رود.

وی با اشاره به لزوم کنترل ورود و خروج اتباع خارجی در فرودگاه ها توسط هلال احمر فارس گفت: هلال احمر استان با حفظ احترام مردم باید طرح تذکر لسانی در مراکز پر تردد را در اولویت قرار دهد.

رحیمی اعلام کرد: افزایش ساعات کار دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش خصوصی با هدف کاهش تجمع مردم، پرهیز از برگزاری  مراسم عروسی و ختم و ... از دیگر تصمیمات ستا کرونا در استان است.

کد خبر 1044127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha