بانک‌ها در اجرای پروژه‌های بزرگ استان مشارکت جدی داشته باشند

پورمحمدی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های کلان استان با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی زمان‌بر خواهد بود، گفت: ضروری است بانک‌های استان در اجرای این پروژه‌ها و تأمین مالی آنها مشارکت جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» در جمع مدیران شعب بانک‌های عامل استان که با هدف بررسی نحوه تأمین تسهیلات ماده 56 برای چهار پروژه بزرگراهی استان ترتیب یافت، اظهار داشت: این پروژه‌ها جزو گلوگاه‌های توسعه استان هستند که نقش ارتباطی و ترانزیتی فوق‌العاده‌ای دارند و اهمیت آنها کاملاً روشن است.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اخذ مجوز استفاده از تسهیلات ماده 56 برای این پروژه‌ها کار مهمی بود، افزود: با توجه به اینکه دولت، بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را تضمین می‌کند و طرف حساب بانک‌ها خود دولت است، بنابراین بانک‌ها از بابت بازپرداخت تسهیلات نگرانی نخواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های کلان استان با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی زمان‌بر خواهد بود، یادآور شد: ضروری است بانک‌های استان در اجرای این پروژه‌ها و تأمین مالی آنها مشارکت جدی داشته باشند.
 
پورمحمدی همچنین از خروج منابع بانک‌های خصوصی از استان انتقاد کرد و بیان داشت: بانک‌های خصوصی حداقل باید 50 درصد از منابع خود را در استان هزینه کنند، در حالی که این نسبت در بانک‌های خصوصی استان بین 2 تا 10 درصد است.
 
وی با تأکید بر اینکه منابع و سپرده‌های مردم استان در بانک‌های خصوصی نباید از استان خارج شود، متذکر شد: فعالیت بانک‌هایی که هیچ نقشی در توسعه استان ندارند را نمی‌پذیریم.
 
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در این نشست از تصویب چهار پروژه راه‌سازی استان شامل بزرگراه بستان‌آباد- سراب- نیر، صوفیان- شبستر- تسوج، مرند- ایواوغلی و میانه- سرچم برای استفاده از تسهیلات ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت خبر داد.
 
ابوالقاسم سلطانی تصریح کرد: براساس این ماده قانونی و به منظور تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی ملی، دستگاه‌های اجرایی اجازه دارند با تائید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نسبت به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی با تأمین‌کنندگان منابع مالی اقدام کنند که بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات توسط دولت تضمین می‌شود.

کد خبر 1044164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha