از اجرای طرح بهار قرآن در بهار طبیعت تا راه اندازی پویش نذر نان

حجت الاسلام والمسلمین زوبین از اجرای ۱۱ برنامه ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی خبر داد و گفت: طرح بهار قرآن، منبرهای مجازی، تفسیر قرآن، پویش ختم قرآن، نذر نان، پویش کاسب حبیب الله از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، شیوع کرونا و الزام اجرای پروتکل های بهداشتی به ویژه با آغاز موج چهارم کرونا انگلیسی، تمام شئونات فردی و اجتماعی افراد تحت تاثیر قرار گرفته است. در این میان برنامه های مذهبی نیز از این تغییر بی نصیب نمانده اند به طوریکه دو سالی است که برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان به صورتی متفاوت و در فضای مجازی برگزار می شود. 

 

با توجه به اهمیت موضوع خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین «اکبر زوبین» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات انجام داده است که در ادامه می خوانید:

 

برنامه های ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا چگونه برگزار خواهد شد؟

همه ساله برنامه های متنوعی برای شب ها و روزهای ماه مبارک پیش بینی و اجرا می شود که دو سال است با توجه به شرایط کرونا و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه های فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان تحت تاثیر قرار گرفته است و سمت و سوی برنامه ها در راستای برگزاری در فضای مجازی قرار گرفته است.

 

امسال چه برنامه هایی برای ایام ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده اید؟

طبق پیش بینی هایی که انجام داده ایم، ماه مبارک رمضان امسال، سه برنامه حضوری و 11 برنامه در فضای مجازی خواهیم داشت. همه برنامه ها نیز با همکاری گروه های جهادی برگزار خواهد شد.

 

درباره برنامه های اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی توضیح دهید؟

با توجه به شرایط کرونا و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی، 11 برنامه برای برگزاری و اجرا در فضای مجازی ویژه ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده ایم.

 طرح سهامدار بهشت، راه اندازی پویش ختم قرآن کریم؛ روزی یک جزء توسط موسسات قرآنی در فضای مجازی و حقیقی، راه اندازی نذر صلوات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی (سهم هر نفر 100 صلوات)، اجرای طرح بهار قرآن در بهار طبیعت (در قالب محفل انس با قرآن به صورت مجازی با حضور قاریان و اساتید)، بارگذاری منبرهای مجازی، شرح و تفسیر قرآن کریم، ادعیه ماه مبارک رمضان و دعاهای روز این ماه، بیان احکام شرعی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بارگذاری دوره تفسیر قرآن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با عنوان سیری در ملکوت با حضور مفسران قرآنی، اجرای مسابقه مجازی همه با قرآن در شب های قدر و معرفی نفرات برتر، آموزش تصویری وضوخوانی برای عموم مردم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در قالب اجرای طرح «بهترین سرمایه هستی»، راه اندازی پویش «کاسب حبیب الله» درخصوص مشارکت دادن کسبه برای کمک به اطعام و ارائه خدمات به نیازمندان در ماه مبارک رمضان، راه اندازی پویش «نذر نان، برکت الهی» با کمک نانوایان و خیران، بارگذاری قرائت قاریان و مداحان منتخب شهرستان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در مناسبت های ماه مبارک رمضان از جمله میلاد امام حسن (ع)، ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع) و لیالی پرفیض قدر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستان شمیرانات در ماه مبارک رمضان است که در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

در صورت عادی شدن شرایط، چه برنامه های حضوری در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهید کرد؟

سه برنامه اصلی با همکاری گروه های جهادی قرار است اجرا کنیم. این سه ویژه برنامه در 30 شب ماه مبارک رمضان و در سه محل در شمیرانات برگزار می شود. همه برنامه ها با رویکرد ایجاد شادی و نشاط و معنویت از ساعت 10 شب تا 11:30 شب برگزار خواهد شد.

اجرای استندآپ کمدی، غرفه کودک شامل نقاشی کودک و حفظ قرآن، حزب خوانی قرآن، اجرای سرود، اعزام مداح جهت مناجات خوانی شب های ماه مبارک رمضان و شاعران آیینی از جمله برنامه های ما در این سه محل است.

 

برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در کدام مکان های شمیرانات برگزار خواهد شد؟

کافه یار لواسان که در ورودی شهر لواسان قرار دارد یکی از اماکنی است که قرار است برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان را با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حداقل جمعیت برگزار کنیم. فضای سبز مقابل مسجد فاطمه الزهرا (س) واقع در میدان قدس (تجریش)، پارک معارف ولنجک نیز دو محل دیگری است که برنامه های فرهنگی و مذهبی در آنها و در شب های ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. البته باید تاکید کنم برنامه های حضوری منوط به بهبودی شرایط و عادی شدن شرایط کرونا برگزار خواهد شد.

 

فعالیت ها و برنامه های ماه مبارک رمضان در فضای حقیقی و مجازی امسال با چه رویکردی برگزار خواهد شد؟

ترویج فرهنگ فرزندآوری، امید آفرینی، افزایش دسترسی مردم به مسئولان از محورهای اصلی برنامه های ما در ماه مبارک رمضان است. روزه خوانی شب های قدر، برپایی غرفه استعدایابی مداحی، مشاور خانواده با رویکرد فرزند آوری، کارشناس دینی از دیگر برنامه های ما در ماه مبارک رمضان است.

 

 

 

کد خبر 1044170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha