جایگزینی چین با آمریکا یکی از بسترهای همکاری استراتژیک ایران با پکن است 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: پیش بینی ها نشان دهنده این است که چین به جایگاه اول جهانی دست پیدا می کند، جایگزینی چین با آمریکا در نظام بین‌المللی آینده یکی از بسترهای حرکت ایران به سمت شکل‌دهی مسیر همکاری طولانی مدت و استراتژیک با پکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۰ فروردین حجت الاسلام «اکبر افشارمنش»، در خطبه های نماز جمعه کهنوج ضمن توصیه به رعایت تقوا، در رابطه اخلاق و مخصوصا اخلاق اجتماعی، علماء اخلاق می گویند؛ ما چهار نوع نوع اخلاق داریم، گفت: اول اخلاق فردی یعنی آنچه که مربوط به خود انسان است، انسان یک رابطه ای با خودش دارد به طور مثال شخص صبور، خودش راحت است یا فردی که عجول، ترسو، سوءظن و یا وسوسه فکری دارد خودش اذیت می شود.


امام جمعه کهنوج افزود: دوم اخلاق بندگی همچون توکل بر خدا، شکر خداوند، ایمان به خدا و راضی بودن به رضای الهی، سوم اخلاق محیطی یعنی ما به عنوان انسان در برابر حیوانات، درختان و آب و هوا وظیفه داریم و در روایت وارد شده باید به حیوان و مرکب غذا داد، وقتی سوار هستی و آب می خورد پیاده شوید.


وی بیان کرد: چهارم اخلاق اجتماعی یعنی رابطه فرد با مردم؛ ما نسبت به مردم باید یکسری امور را رعایت کرده و یک چیزهایی را باید ترک کنیم همچون خوش رویی، انفاق، دستگیری از مردم، رعایت حق الناس، عیادت مریض، تشییع جنازه، ادب در مقابل مردم، وفای به عهد، پرهیز از خیانت و غیره.



حجت الاسلام افشارمنش با طرح این سوال که در اخلاق اجتماعی اولویت چیست ؟، اظهار کرد: انفاق در حال نداری، انصاف داشتن و خوش اخلاقی برای جمیع مردم در اولویت است.


خطیب جمعه کهنوج با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: خداوند متعال تسهیلات ویژه معنوی برای بندگانش در ماه مبارک فراهم کرده است از جمله اعمال شما در ماه مورد قبول است، دعا مستجاب است، نفس های انسان روزه دار تسبیح است، خواب انسان عبادت است و ثواب خواندن یک آیه قرآن ثواب ختم قرآن را دارد.


وی در خصوص نشست وین، عنوان کرد: روز سه شنبه کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ۱+۴ و جمهوری اسلامی در وین برگزار شد و ادامه دارد، همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمود؛ وعده خوب بسیار شنیده ایم که در عمل آن حرف‌ها و وعده ها نقض شده و ضدش عمل شده حرف و وعده فایده ندارد این دفعه فقط عمل، و اگر عمل از طرف مقابل عمل ببینیم ما نیز عمل می کنیم.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به سند راهبردی ۲۵ ساله جمهوری اسلامی ایران و چین، خاطرنشان کرد: امروز چین توانسته در رقابت نفس گیر اقتصاد جهانی رتبه دوم را به دست آورد و پیش بینی ها نشان دهنده می دهد که چین به جایگاه اول جهانی دست پیدا می کند، جایگزینی چین با آمریکا در نظام بین‌المللی آینده یکی از بسترهای حرکت ایران به سمت شکل‌دهی مسیر همکاری طولانی مدت و استراتژیک با پکن است.


امام جمعه کهنوج در خاتمه به کودتای نافرجام در اردن و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ایران اسلامی اشاره کرد.

کد خبر 1044236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha