برای افزایش درآمد کشاورزان به آنان کشت دوم توصیه می شود

طیبی گفت: برای افزایش درآمد کشاورزان نیاز است گیاهی مناسب معرفی شود لذا گیاه «چاودار» یا «تریتیکاله» که غله جدید است در همین راستا به کشاورزان برای کشت دوم توصیه می شود.

«مسلم طیبی» با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: برای افزایش درآمد کشاورزان نیاز است گیاهی مناسب معرفی شود لذا گیاه «چاودار» یا «تریتیکاله» که غله جدید است در همین راستا به کشاورزان برای کشت دوم توصیه می شود.

مسئول بسیج مهندسی شهرستان خرم بید افزود: در بازدید میدانی که کارشناسان بسیج مهندسین شهرستان از مزارع زیر سطح کشت این محصول انجام دادند میزان ۱۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این گیاه اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: به گفته کارشناسان مربوطه به علت عدم بارش کافی در فصل زمستان و عدم آبیاری به موقع عملکرد محصول مناسب نبوده است اما از طرفی چون گیاه «چاودام» علوفه ای است، کشاورزان می‌توانند زمان برداشت آن را با توجه به نوع مصرفی مدیریت کنند زیرا درآمد این محصول برای کشت دوم در مقایسه با سایر گیاهان بیشتر است.

طیبی گفت: «چاودام» یا «تریتیکاله» غله ای جدید است که در نتیجه تلاقی ژنوم های گندم جنس «triticum» و چاودار جنس «»secale به وجود آمده است که رقم گندم به جای گیاه مادر به کار گرفته شده و دانه های گیاه چاودار است.

کد خبر 1044338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha