راز بزرگی شهید صیاد شیرازی ارتباط او با خدا است/ در پاسداری از انقلاب قاطعیت داشت

امیر اعتمادزاده با برشمردن ویژگی های شخصیتی شهید صیاد شیرازی، او را شاگرد مکتب ولایت دانست و گفت: راز بزرگی او اعتقاد و ارتباط با خدا بود و در پاسداری از انقلاب و تمامیت ارضی قاطعیت داشت.

امیر عباس اعتمازاده به مناسبت 21 فروردین، سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، صیاد را شاگرد امامین انقلاب خواند که در مکتب ولایت پرورش یافته بود و همین باعث تجلیل ایشان توسط امام خامنه ای شد.

 

صیاد؛ پرورش یافته مکتب ولایت

 

فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان با بیان اینکه سرزمین های داغ خوزستان و گردنه های سربرافراشته کردستان سالها شاهد آمادگی و فداکاری صیاد بود و جبهه های دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت های او در خود حفظ کرده است؛ افزود: در کنار این، دل نورانی صیاد باعث شد امام خامنه ای در مقابل تابوت او قرار بگیرد و بر آن بوسه بزند.

 

 

وی با اشاره به اینکه امام خامنه ای یک روز پس از مراسم تدفین شهید صیاد و قبل از خانواده او، به مزارش می رود و می فرماید دلم برای صیادم تنگ شده است؛ گفت: این یعنی عاقبت به خیری زیرا صیاد در مکتب ولایت بزرگ شده بود.

 

نقش صیاد در وحدت میان ارتش و سپاه

 

امیر اعتمادزاده نقش شهید صیادشیرازی در هماهنگی و همگرایی میان ارتش و سپاه را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه عملیات های ترکیبی زیادی میان ارتش و سپاه انجام شد؛ اظهار کرد: بعد از انقلاب و در اولین عملیات، شهید صیاد شیرازی به همراه سردار رحیم صفوی به غرب کشور اعزام و با عملیات مشترک ارتش و سپاه، سنندج را از شر ضد انقلاب نجات دادند.

 

 

وی بار دیگر با اشاره به ولایتمداری شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: ارتش نیز مطیع امر ولایت بودن را از ابتدا در رأس کار داشته و از قبل از انقلاب تاکنون نیروهای مخلص و مؤمن امثال صیاد زیاد دارد.

 

 

فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان ادامه داد: ارتش با قاطعیت و استواری و شجاعت و سعه صدر در برابر مشکلات ایستاده و همانند صیاد همواره آن قاطعیت را در پاسداری از انقلاب و تمامیت ارضی دارد و شاهد اتفاقات خوبی در ارتش هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه شهید صیاد از ترفندهای دشمن مطلع بود و اکنون نیز ارتش نسبت به دشمن اشراف کامل اطلاعاتی دارد؛ در خصوص کینه منافقان از صیادشیرازی که همین هم منجر به ترور ایشان توسط منافقین شد؛ گفت: در عملیات مرصاد نیروهای تازه نفس منافقین که از ظرفیت عملیاتی بالایی برخوردار بودند به رویارویی با نیروهای ما آمدند.

 

کینه جویی منافقین نسبت به صیاد

 

امیر اعتمادزاده افزود: آنها با ایجاد یک رخنه به طول بیش از 400 کیلومتر حتی تا نزدیکی کرمانشاه هم پیش آمدند و واگذاری انبوه تجهیزات جدید عراق به آنان نوید این را می داد با استفاده از منافقین سرنوشت جنگ را به نفع خود تمام کنند اما با فرماندهی مستقیم شهید صیادشیرازی، نیروهای ما و خلبانان کبرا، منافقین را قلع و قمع کردند و بعضی از آنان را به اسارت گرفتند که همین باعث ضربه مهلک به منافقین و کینه آنان شد.

 

 

وی در پاسخ به این پرسش که چطور دشمن بدون تحمل هیچگونه هزینه ای شخصیتی مانند صیاد را مقابل درب منزلش ترور می کند؟ اظهار کرد: صیاد شیرازی بالاترین درجه نظامی را داشت و بر اساس تعریف سازمانی چنین فردی از یک سری امکانات اولیه تأمین، محافظ و ... برخوردار است اما صیاد به دلیل آن روحیه ساده زیستی و پرهیز از دنیاطلبی دنبال این نبود که به خاطر درجه نظامی، از این امکانات و محافظ برخوردار باشد.

 

راز بزرگ شدن صیاد

 

فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز در بخش دیگری از سخنانش راز بزرگ شدن صیاد دلها را اعتقاد و ارتباط با خدا دانست و در این باره به تقید او به نماز اول وقت اشاره و تصریح کرد: ماندگاری صیاد و راز بزرگ شدن او همین است ضمن اینکه اخلاق مدار بود و اخلاص هم داشت و با اینکه برای تکمیل دوره توپخانه به آمریکا اعزام شد و در آنجا بالاترین درجه علمی و نظامی را داشت و در هواسنجی بالستیک ممتاز شد اما همواره مقید به نماز اول وقت بود.

 

 

وی تصریح کرد: جوان امروز اگر بخواهد راه شهدا را ادامه بدهد ملزم به شناخت شهدا و دنبال کردن سیره آنان است؛ صیاد یک شبه صیاد نشد و اگر به این جایگاه رسید اول روی نفس خود کار کرده بود و ویژگی های مدیریتی او پس از ویزگی های اخلاقی و فردی او بروز کرد.

 

 

امیر اعتماد زاده افزود: پس جوان ما ابتدا باید روی خودش کار کند و در جنگ نرم دشمن که می خواهد فکر و ذهن جوان ما را بدزدد، او باید آگاه باشد و دشمن خود را بشناسد.

 

صیاد و کار برای رضای خدا

 

وی خاطرنشان کرد: جوان ما اگر به دنبال الگو است؛ این الگو سلبریتی ها و خارجی ها نیستند بلکه ما الگوهای زیادی داریم؛ وقتی امام گفتند این جنگ بزرکات زیادی دارد عده ای گفتند جنگ که همه اش کشتار و خون و آتش است کجای آن برکت دارد؟ برکت جنگ همین بود که افرادی مثل صیاد، عباس دوران، شیرودی، کشوری، عباس بابایی و.. شناخته شوند.

 

 

فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان با تأکید بر اینکه باید اخلاق محوری و اخلاص شهید صیاد را مشی زندگی خود قرار دهیم؛ ادامه داد: صبح روز عید غدیر قرار بود صیاد شیرازی محضر مقام معظم رهبری برسد و درجه سرلشکری دریافت کند اما او می گفت درجه به ارتقای سازمانی نیست، وقتی امام خامنه ای از من راضی باشد، امام عصر از من راضی است و انگار که مزد همه سال های جنگ را به من دادند.

 

 

وی در پایان تصریح کرذ: شهید صیاد شیرازی می گفت کاری که برای خدا انجام می شود لازم نیست برای خلق خدا بازگو شود لذا مسئولین ما باید بدون مزد و خدمت و تا سرحد جان برای مردم کار کنند.

کد خبر 1044370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha