تغییر ساختار برنامه ریزی ها به جای رفع تحریم ها یکی از راهکار های کاهش قیمت دلار

بیگی نژاد ، تغییر ساختار برنامه ریزی ها به جای رفع تحریم ها را یکی از راهکار های کاهش قیمت دلار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر هادی بیگی نژاد امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با ملایر با اشاره به نامگذاری سال جدید با نام تولید پشتیبانی ها و رفع موانع از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: نامگذاری این مسئله مهم به چند علت است  و از نظر مقام معظم رهبری حفظ ارزش ملی به واسطه تولید و اشتغال و ثروت کشور بر پایه تولید است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم تولید را جلو ببریم هم به  قدرت سیاسی و هم به قدرت اقتصادی  و اشتغال پایدار دست پیدا کرده و با اشتغال پایدار شاهد رفع آسیب‌های اجتماعی که  عمده آن نشات گرفته از بیکاری است  خواهیم بود.

وی با اشاره به یکی از مهمترین موفقیت‌ها در عرصه حمایت و پشتیبانی از تولید تعادل نظام  تولید و توزیع است گفت: نتیجه نظام توزیع نا متوازن و بی برنامه  این است که یک روز  اجناس گران می شود و یک روز ارزان  و اگر مدیریت  و پشتیبانی درستی در  نظام توزیع باشد شاهد ثبات قیمت‌ها خواهیم بود.

بیگی نژاد یکی از مهم‌ترین موانع را در حوزه صادرات دانست و گفت: ما اگر حتی کالایی را تولید کنیم که کالای بسیار خوبی باشد اما این زمینه صادرات نداشته باشد برای تولید کننده صرفه ندارد و لازمه این کار این است که بتوانیم صادرات را جلو ببریم تا بتوانیم به تولید و کیفیت بهتر برسیم .

بیگی نژاد درباره علت علنی نشدن جزئیات قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، اظهار کرد: قرارداد ۲۵ ساله یک تفاهم کلی و پیمان دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... بین ایران و چین است اما جزئیات این تفاهم هنوز مشخص نشده البته درخواست چین علنی نشدن جزئیات این قرارداد است که گویا ایران نیز این درخواست را پذیرفته و ممکن است نمایندگان مجلس نیز از برخی جزئیات این سند مطلع نشوند.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید به آمریکا دلخوش کرد گفت: افزود:  تحریم های بانک مرکزی به دلایلی از جمله اتهام پولشویی و یا تامین مالی تروریست، تحریم های غیرهسته ای هستند که از نظر حقوقی نمی توان آنها را با مذاکرات هسته ای رفع کرد پس کاهش قیمت دلار و بازگشت آن به کانال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان با توجه به اینکه هیچ چشم اندازی برای آن درنظر گرفته نشده، بعید است.

وی تغییر ساختار برنامه ریزی ها به جای رفع تحریم ها را یکی از راهکار های کاهش قیمت دلار دانست و افزود: ما می توانیم با حمایت از بانک هایی که قادر به دور زدن تحریم ها هستند و با آمریکا نیز رابطه ای ندارند، ارزش پول ملی خود را حفظ کنیم،

 عضوهیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حمایت از بانک های کوچکی که قادر به دور زدن تحریم ها هستند و با آمریکا نیز رابطه ای ندارند، می توان ارزش پول ملی را حفظ کرد، گفت: راه حل دیگر استفاده از طرح تهاتر کالا و خدمات است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیا استناد  به فرمایشات مقام معظم رهبری  به راستی آزمایی و لغو عملی همه تحریم ها به عنوان تنها سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت:  از نظر بنده تحریم های آمریکا از نظر حقوقی قابل رفع نیست، از طرفی هدف آمریکا از وضع این تحریم ها، به رخ کشیدن قدرت خود به جهانیان و قرار دادن ایران در انزوای سیاسی است،

  وی گفت: جو بایدن" اختیار و قدرت کافی برای رفع تحریم های ایران را ندارد، جو بایدن نیز در برابر ایران همان سیاست ترامپ را دارد اما از روش باراک اوباما برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل کشور عدم پذیرش مسئولیت و حل مشکلات ایجاد شده از سمت مدیران و دستگاه های اداری است، تاکید کرد:  اگر کسی مسئولیتی را قبول میکند باید سختیهای آن را تحمل کند تا بتوان به تنیجه قابل قبول  رسید.

 وی یادآور شد: یکی از دلایل علاقمندی مقام معظم رهبری به شهید سلیمانی، حل مشکل به وجود آمده در حیطه اختیاراتش و پذیرش تمام سختی های کار بود  و ما نیز باید این گونه باشیم. .

وی اضافه کرد: مسئولان باید مسئولیت کار خود را بپذیرند و از افراد با تجربه و دارای مدیریت خوب و منسجم  برای حل مشکلات  کشور و مردم کمک بگیرند.

 

کد خبر 1044398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha