بیش از هفت میلیارد ریال کتاب در قالب طرحهای فصلی ارائه شد

صادقی نژاد گفت:بیش از هفت میلیارد ریال کتاب با برگزاری چهار دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) در سال ۱۳۹۹ در استان سمنان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان، «ابوالفضل صادقی نژاد» با اشاره به فروش کتاب ها گفت:فروش این میزان کتاب در قالب طرحهای فصیلی بهارانه، تابستانه، پائیزه و زمستانه با مشارکت کتابفروشی های استان سمنان انجام شد.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: در طرح بهارانه بیش از یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال، تابستانه قریب دو میلیارد ریال،پ پائیزه بیش از یک میلیارد و ۹۴۱میلیون ریال و زمستانه افزون بر یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال کتاب به علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این استان عرضه شده است.

 

وی با بیان اینکه در این طرحها قریب ۱۰ کتابفروشی در شهرهای مختلف استان سمنان مشارکت و همکاری داشته اند اظهار داشت: این کتاب فروشی ها در این مدت در مجموع بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب عرضه کرده اند.

 

صادقی نژاد گفت: در قالب طرحهای توزیع یارانه ای کتاب هر متقاضی با ارائه کارت ملی می توانست تا سقف ۱.۵ تا دو میلیون ریال کتاب با تخفیف ۲۰ درصد خریداری نماید و این امر مشوقی برای خرید کتاب و تقویت صنعت نشر نیز بشمار می رود. 

 

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  تصریح کرد: در طرح های مذکور برای رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا  و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتابفروشی ها پوشش داده شد.

 

به گفته وی با برگزاری چهار دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) در سال ۱۳۹۹، در مجموع یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۳۹ نسخه کتاب به ارزش ۷۲۴ میلیارد ریال در کشور به فروش رسیده است.

کد خبر 1044420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha