ضرورت تولید  فرهنگی هنری با اتکا به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها» 

پاندومی کرونا بیش از همه بخش ها فرهنگ و هنر را آسیب پذیر کرد اما در سال ۱۴۰۰ برای تولید فرهنگی و هنری ضروری است به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها» اتکا کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دشواری های تولید فرهنگی و هنری با اتکا به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها»  قطعا برطرف خواهد شد اما لازمه اش اولویت بخشی به اقتصاد آسیب پذیر فرهنگ و هنر است، اقتصادی که در سایه کرونا لطمات جبران ناپذیری بر پیکره نحیف آن فرو آمد. 

همانطور که می دانیم امسال را مطابق نامگذاری هر سال مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند،  تولید در عرصه فرهنگ و هنر نیازمند حمایت و پشتیبانی و رفع موانع است.

 در سالی که گذشت پاندومی کرونا بسیاری از کسب و کارهای مربوط به امر فرنگ و هنر را تعطیل و ورشکسته کرد و بسیاری از هنرمندان و اهالی فرهنگ را خانه نشین کرد، همین مسئله نشان می دهد فرهنگ و هنر آسیب پذیر تر از سایر بخش هاست و چگونه باید از تولید در این بخش  در این شرایط حمایت کرد و موانع را از سر راه آن برداشت، بخش های مختلف فرهنگ و هنر از ادبیات گرفته تا سینما،تئاتر،موسیقی و هنرهای تجسمی  در وضعیت ادامه دار کرونا باید چگونه تولید داشته باشند؟!

همگان می دانند کرونا حالا حالا ها هست و باید از دل همین وضعیت هنرمندان کار تولید کنند و چرخ اقتصاد فرهنگ و هنر باید بچرخد و لازمه آن هم فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای تولید با استفاده از وام های بی بهره، بیمه های حمایتی و برگزاری رویدادهای آنلاین هنری به نفع هنرمندان است، دولت باید با حمایت و پشتیبانی از اهالی فرهنگ و هنر نگذارد این قشر آسیب ببیند شاید بزرگترین مانع زدایی از تولید هنری حمایت نهادهای مسئول از اهالی فرهنگ و هنر باشد اینکه شرایط را به گونه ای فراهم کند تا فرهنگ و هنر در این وضعیت کمترین آسیب را ببیند.

در میان مشاغل گوناگون در کشور مشاغل هنری از کرونا نصیب بیشتری بردند چرا که از همان ابتدای پاندمی کرونا بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری و از جمله سینماها، تئاترها، گالری ها، کنسرت ها تعطیل شدند این تعطیلی می توانست بزرگترین ضربه را به پیکر نحیف فرهنگ و هنر بزند و چه بسا هنرمندانی که در همین زمان خانه نشینی مجبور به روی آوردن به مشاغل دیگری برای گذران زندگی شدند.

حال که امسال را مقام معظم رهبری همانند هر سال به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند باید ببینیم در حوزه فرهنگ و هنر چه روی خواهد داد و آیا اهالی فرهنگ و هنر از فیوضات این شعار بهره مند خواهند شد یا خیر؟ آیا زیر ساخت های تولید در شرایط کرونایی برای آنها فراهم خواهد شد و مسولان  امر فرهنگ و هنر حمایت های لازم را از آنها خواهند داشت یا خیر؟

 در شرایط سخت سال 1400 که کرونا همچنان بر ما می تازد مانع زدایی در عرصه فرهنگ و هنر فراهم آوردن زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای تولید هنری امری ضروری است  امیدوارم مسئولان امر فرهنگ و هنر با در نظر گرفتن شرایط دشوار امسال زیر ساخت های لازم برای تولید هنری فاخر را فراهم کنند و موانع بر سر راه فرهنگ و هنر را با پیروی از شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها»  از سر راه بردارند تا فرهنگ و هنر این خاک به حیات خود ادامه دهد و فرهنگ و هنر از گزند پاندومی کرونا در امان بماند .

کد خبر 1044444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha