دستورالعمل های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم در ماه رمضان به مساجد مازندران ابلاغ شد

حجت الاسلام شکریان گفت: ۲۲دستورالعمل و ضوابط بهداشتی و شرایط برگزاری مراسم در ماه مبارک رمضان با هدف قطع زنجیره ابتلا به کرونا به مساجد سراسر استان مازندران ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان امیری» امروز (21فروردین)در جلسه ستاد شئون فرهنگی ویژه مناسبت های مذهبی با انتقاد از سوء تدبیرها در ایام نوروز که موجب  پدید آمدن خیز چهارم کرونا در کشور شده، اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به این شرایط بحرانی و شیوع خیز چهارم کرونا ویروس مسئول است و باید پاسخگوی وضعیت امروز کشور باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ایجاد سخت گیری ها و ایجاد ممنوعیت و محدودیت برای برنامه های مذهبی و دینی ، از سوی ستاد ملی کرونا درست 2هفته مانده به ماه مبارک رمضان، گفت: متاسفانه در این ایام شاهدیم که برخی دهیاران و کارشناسان بهداشت مسجد را زنجیر می کنند این در وظیفه این ها نیست و کار اشتباهی است. اصل باز بودن مسجد مهم است باید اذان در این پایگاه های دینی پخش شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت محدود اماکن در یک زمان بسیار کوتاه در ماه مبارک رمضان مطالبه عموم مبلغین، ۴هزار هیات مذهبی، ۳هزارو 800 مداح و 150کانون فرهنگی تبلیغی است، بیان کرد: طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز می شود در فضای بسته جلسه اداری با ۱۵نفر برگزار شود داشته باشند خوب می طلبد باز بودن مساجد با جمعیت محدود هم مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فضایل ماه مبارک رمضان در فضای مجازی را پیگیر هستیم، اذعان کرد: ۲۲مورد مسائل بهداشتی متناسب با شرایط کرونایی برای مساجد تعریف شده تا با رعایت کامل این پروتکل ها هیچ گونه آسیبی از اجرای برنامه های مذهبی مساجد متوجه مردم شریف استان نشود.

 

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام ماه رمضان، افزود: اجرای طرح هر خانه یک مسجد ، راه اندازی پویش جزءخوانی و مناجات خوانی، اجرای طرح حبیب با هدف پرداخت بدهی نیازمندان به سوپر مارکت ها و ...، اجرای طرح اکرام حسنی ویژه نیمه رمضان، اجرای طرح سحری گرم با همکاری سپاه کربلا و اجرای طرح مواسات از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است.

 

حجت الاسلام شکریان با تاکید براینکه بازبودن درب مساجد در ماه رمضان دغدغه و مطالبه متدینین، مذهبی ها و قشر بصیر است، گفت:تصمیمات متناقض ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص مجوز دار بودن برخی سفرهای تفریحی و گردشگری و محدودیت سفر به برخی اماکن و شهرهای مذهبی و زیارتی، پسندیده نیست و می طلبد آنهایی که سفر به استان های شمالی ، کیش ، ، ترکیه و ... را در این شرایط بحرانی آزاد می گذارند فکری برای کاهش محدودیت های فعالیت اماکن مذهبی نمایند.

 

کد خبر 1044458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha