برنامه های کانون های مساجد در ماه مبارک رمضان تشریح شد / ۶۷ عنوان برنامه در ۷ محور

سقاء با اشاره به اینکه ویژه برنامه های کانون های مساجد با عنوان «بهارانه فهما» در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، گفت: ۶۷ عنوان برنامه در ۷ محور به کانون های مساجد ابلاغ شده است.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: «بهارانه فهما» عنوان ویژه برنامه های کانون های مساجد استان اردبیل به مناسبت ماه مبارک رمضان است که در 67 عنوان برنامه در 7 محور به این کانون ها ابلاغ شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه های پیشنهادی در 7 محور قرآنی، دعا و احکام، کتابخوانی، فرهنگی و مناسبتی، هنری، کمک مومنانه و مقابله با شیوه بیماری کرونا طراحی و برنامه ریزی شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از این برنامه ها به صورت مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت خواهد گرفت تا زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا فراهم شود.

 

سقاء اضافه کرد: برگزاری محافل قرآنی خانگی، اجرای کرسی تلاوت، جلسه های تفسیر و حفظ، جزءخوانی قرآن در مساجد و منازل، برنامه های آموزشی قرآن کریم، برگزاری مسابقه ها، بازی ها و قصه های قرآنی ویژه نونهالان، تدبر در معانی آیات قرآن، جلسه های پرسش و پاسخ قرآنی، تلاوت نور شامل تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم در بین الصلاتین در مساجد و منازل از مهمترین برنامه های قرآنی خواهد بود.

 

وی یادآور شد: ارسال ادعیه و اعمال مخصوص هر روز ماه مبارک رمضان به اعضا، معرفی احادیث در خصوص اهمیت و فضائل ماه مبارک رمضان، مسابقه های احکام و حدیث، پرسش و پاسخ احکام روزه و نماز و ارسال نکته های نهج البلاغه از برنامه های محور دعا و احکام است.

 

مدیر ستاد فهمای استان افزود: برگزاری مسابقه های کتابخوانی، اجرای طرح «شنبه های کتاب» در مسابقه با محوریت معرفی کتب ویژه دینی و سلامت، برگزاری مسابقه های خلاصه نویسی و ترویج فرهنگی مطالعه و کتابخوانی، قدردانی مجازی از کتابخوانان و نویسندگان محله نیز از برنامه های محوری کتابخوانی خواهد بود.

 

سقاء تاکید کرد: افتتاح کانال مجازی در شبکه های اجتماعی برای محله و مسجد، برگزاری مسابقه فرهنگی، تکریم و دلجویی از خانواده های آسیب دیده از کرونا، اجرای طرح «سه شنبه های تکریم»، مشارکت در مسابقه های استانی و کشوری فهما، انعکاس برناه های کانون و مسجد در سامانه های بچه های مسجد، فعالیت های رادیو مسجد، فضاسازی تبلیغی ماه مبارک رمضان در مساجد و سایر برنامه های فرهنگی و مناسبتی نیز از برنامه های این محور است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: فعالیت های هنری در همه حوزه ها و توزیع کمک های مومنانه با همکاری و همدلی خیرین در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های محورهای هنری و کمک های مومنانه خواهد بود.

 

سقاء عنوان کرد: در محور مقابله با شیوع بیماری کرونا نیز بیان نکات بهداشتی، توزیع محصولات بهداشتی و ضدعفونی، مشاوره و معرفی مراکز بهداشتی، بیان نکات افزایش امید و مهارت های زندگی در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی در خانواده ها و بیان برنامه های تغذیه سالم و ورزش خانگی نیز از جلمه موارد است.

 

کد خبر 1044484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha