تاکید نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی بر تامین آب مورد نیاز صنایع فارس

نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در نشست نمک زدایی و انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بر تامین آب مورد نیاز صنایع استان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در نشست نمک زدایی و انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بر تامین آب مورد نیاز صنایع استان تاکید کردند.

«ابراهیم عزیزی»، امروز (شنبه 21 فروردین) در نشست نمک زدایی و انتقال آب خلیج فارس به استان فارس با حضور معاون وزیر صمت در سالن «شهید دستغیب» حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: توسه استان فارس با در نظر گرفتن اولویت ها از اهداف مجمع نمایندگان استان فارس است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: تامین آب برای صنعت از اولویت‌های استان فارس است و پس از آن، مجمع نمایندگان استان به دنبال توسعه خطوط ریلی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و حوزه بهداشت و درمان است.

«جعفر قادری» نیز در این نشست با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس گفت: انتقال آب از خلیج فارس به استان از مواردی است که می توانیم روی آن حساب کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس به دیگر استان‌ها مانند استفاده از خط انتقال استان کرمان در تامین بخشی از نیاز استان فارس موثر است.

وی با تاکید بر تامین آب مورد نیاز صنایع در استان بیان کرد: سد «تنگ سرخ» و پساب فاضلاب شهرهای بزرگ فارس از منابع تامین آب استان فارس به شمار می رود که می تواند آب مصرفی صنایع را تامین کند.

«روح‌الله نجابت» نیز با تاکید بر سیاست های لازم برای تدوین طرح انتقال آب به فارس گفت: در این راه به یک فرایند فراجناحی و فرادولتی و دریافت نظرات متخصصان نیاز داریم.

نماینده مردم شیراز افزود: در این طرح گفت و گوی دقیق با مردم باید مورد توجه باشد و اتفاقاتی که در شیرین کردن آب در خلیج فارس رخ داده نباشیم.

خاطر نشان می شود، نشست نمک ‌زدایی و انتقال آب خلیج فارس به استان با حضور معاون وزیر صمت، اعضای مجمع نمایندگان استان فارس و جمعی از سرمایه‌گذاران و صنعتگران برگزار شد.

کد خبر 1044506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha