اعمال قانون ۷۴ هزار و ۵۶۲ خودرو / کاهش ۹ درصدی قربانیان تصادفات جاده‌ای

سردار ملکی از کاهش ۹ درصدی قربانیان تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون به منظور جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، ۷۴ هزار و ۵۶۲ خودرو به علت عدم رعایت ترددهای غیرضروری شبانه جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار« عزیزالله ملکی» امروز(شنبه، ۲۱ فروردین) در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد طرح نوروزی پلیس استان با بیان اینکه در سال‌جاری میزان تردد به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رفع محدودیت‌های ترافیکی‌، استان گیلان رتبه اول رشد گردشگری درسطح کشور را به خود اختصاص داده است.

 


رییس پلیس گیلان به برنامه‌ریزی مناسب، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و آماده باش پلیس در طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: علیرغم افزایش چشمگیر تردد در نوروز امسال نسبت به سال 99، شاهد کاهش 9 درصدی قربانیان تصادفات جاده‌ای در گیلان بوده‌ایم.

 


وی از برخورد پلیس با 12 هزار و 327 خودرو متخلف درون شهری خبر داد و اذعان داشت: 120 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در جاده‌های گیلان توقیف و بیش از 41 هزار خودرو نیز به علت حرکات مخاطره آمیز اعمال قانون شدند.

 


ملکی با بیان اینکه 477 دستگاه وسیله نقلیه به علت دستور قضایی توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و روانه پارکینگ شد تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون به منظور جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، 74 هزار و 562 خودرو به علت عدم رعایت ترددهای غیرضروری شبانه و 149 دستگاه وسیله نقلیه نیز به دلیل ورود و خروج به شهرهای نارنجی کرونایی جریمه شدند.

 


فرمانده انتظامی استان گیلانبا اشاره به اينكه در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی از ابتدای طرح نوروزی تاكنون 199 دستگاه خودرو هنجارشکن توقیف و برای 12 هزار و 684 راننده متخلف پیامک هشداری ارسال شده است، هنجارشكني، حركات نمايشي و مخاطره‌آميز و دور دور خودروها را از جمله مصادیق تضييع حقوق شهروندي قلمداد كرد.

 


وی برخورد با تورهای گردشگری فاقد مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی و اردوهای گردشگری را از فعالیت‌های دیگر نیروی انتظامی برای ساماندهی تورهای گردشگری اعلام کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز از تردد 5 گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب 5 دستگاه مینی بوس و 6 دستگاه خودرو شامل 117 نفر در استان گیلان جلوگیری شد.

 


فرمانده انتظامی استان گیلان از بازدید محسوس و نامحسوس، 19 هزار و 176 واحد صنفی و اماکن عمومی دیگر از قبیل هتل‌ها، مهمانپذیرها، پایانه‌ها و تالارها در اين مدت خبر داد و اذعان داشت: در این راستا با پلمب 71 واحد صنفی متخلف، برای هزار و 136 واحد صنفی اخطار پلمب صادر و ضمن اخذ تعهد از هزار و 407 واحد صنفی به 5 هزار و 687 واحد نیز تذکر داده شده است.

 


این مقام ارشد انتظامی در پایان تامین امنیت گردشگران و مسافران و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی را از اولویت‌های نیروی انتظامی قلمداد کرد و بيان داشت: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهاي گردشگري فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

 

کد خبر 1044525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha