تولید و توزیع ماسک در ۱۲ امامزاده شاخص مازندران

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: هم اکنون۱۲ امامزاده در سطح استان مازندران به صورت رایگان تولید و توزیع ماسک را داریم و بسته بودن درب امامزادگان در بحث حمایت از جبهه مقابله با کرونا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین«ابراهیم حیدری جناسمی» امروز (21فروردین)در جلسه ستاد شئون فرهنگی ویژه مناسبت های مذهبی، با بیان اینکه مطابق فرمایش رهبری ، تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا فصل الخطاب برای همه نهاد‌های اجرایی کشور است، اظهار کرد: با توجه به دغدغه و پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران مبنی بر باز بودن  مساجد در طول سال به ویژه ایام ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت های مذهبی، طی نامه ای تمامی هیات های امنا سراسر استان مکلف شدن مساجد را باز کنند و اذان نمازهای یومیه را در راس اوقات شرعی پخش کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران به کارشکنی برخی از مسئولین در حوزه مساجد اشاره و بیان کرد: به طور نمونه بعضی از شهرستان ها در منطقه غرب مازندران فرماندار  برای باز بودن درب اماکن مذهبی و امامزادگان توبیخی می زند. و تاکید دارند به خاطر کرونا درب امامزاده باید بسته باشد.

 

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه های مذهبی  و فرهنگی امامزادگان استان در فضای باز و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود، افزود: در بیشتر امامزاده ها فضای باز دارند و برنامه ها را در فضای باز برگزار می کنند . تعدادی از امامزاده ها امام جماعت دائم دارند و این امامزاده ها تنها مکان معنوی برخی محلات هستند و نمی شود درب امامزادگان را بست.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی به سفر حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه  به شهرستان آمل و بازدید از فعالیت های خادمین امامزادگان استان در بحث تولید و توزیع اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: هم اکنون۱۲ امامزاده در سطح استان مازندران به صورت رایگان توزیع ماسک را داریم و بسته بودن امامزادگان در بحث حمایت از جبهه مقابله با کرونا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

 

وی با تاکید برانیکه به اذعان کارشناسان بهداشت و درمان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین چهره های مذهبی بیشتر دیده می شود، افزود: از شیوع کرونا تاکنون بسیجیان و مذهبی ها با تهیه و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و تغسیل و تدفین اموات کرونا یی در کنار کادر درمان و مردم بودند و هستند.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بسته بودن درب مساجد خواست دشمنان انقلاب اسلامی است. نباید اجازه دهیم با برخی سوء تدبیرها این خواست دشمن محقق شود.

 

کد خبر 1044531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha