تمجید دولت عراق از نقش آیت ‌الله سیستانی در حفظ امنیت عراق

سخنگوی دولت عراق بار دیگر از نقش آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق در تقویت امنیت و همزیستی مسالمت‌آمیز دراین کشور تمجید کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری «موازین نیوز»، با گذشت یک ماه از سفر تارخی پاپ به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی، حسن ناظم، سخنگوی هیئت دولت عراق بار دیگر از نقش مرجعیت عراق در تحکیم امنیت و ثبات این کشورتمجید کرد.

 

وی با اشاره به سفر تاریخی اخیر پاپ به عراق افزود:  حضور پاپ دستاوردهای بزرگ و زیادی برای عراق داشت، زیرا از پنج منطقه مختلف در سراسر این کشور دیدار کرد.

 

حسن ناظم در ادامه تصریح کرد: دیدار پاپ با آیت ‌الله‌ سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق نشان داد که رهبران معنوی بر لزوم همزیستی مسالمت‌آمیز، تفاهم و گسترش مدارا پافشاری دارند.

 

وی تاکید کرد: حضور پاپ در منزل آیت ‌الله سیستانی این پیام را به جهانیان داد که رهبران دینی، معنوی و محترم، حافظ امنیت عراق هستند و همچنان از تلاش‌های دولت و نهادهای آن برای همزیستی مسالمت‌آمیز و مشترک حمایت می‌ کنند.

 

پاپ فرانسیس اسفند ماه به عراق سفر کرد و در این سفر سه روزه از شهرهای بغداد، نجف اشرف، شهر تاریخی اور در استان ذی ‌قار، اربیل در اقلیم کردستان عراق، موصل و قرقوش در شمال این کشور دیدار کرد.

 

پاپ در این سفر با آیت الله سیستانی دیدار و گفت و گو کرد که این دیدار بازتاب گسترده ای در جهان داشت.

کد خبر 1044559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha