راه اندازی واحد جدید غربالگری کرونا در جهرم

موحد گفت: واحد غربالگری و نمونه گیری کووید۱۹ جهت بيماريابی و كنترل شيوع بيماری در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی «هنری» جهرم راه اندازی شد.

«محمدجواد موحد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: واحد غربالگری و نمونه گیری کووید۱۹ جهت بيماريابی و كنترل شيوع بيماری در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی «هنری» با مشارکت مدیریت کلینیک، معاونت فرهنگی و دانشجویی و بسیجیان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» فعال شد.


 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: اين واحد غربالگری در تمام روزهای هفته در ساعات كاری كلينيک فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه در ادامه اجرای طرح مشترک غربالگری خانه به خانه طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، تمام ساکنین منطقه بولوار «رهبری» جهرم مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند، بیان کرد: این طرح با مشارکت تیم های مراقبت طرح شهید سلیمانی، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، نیروهای بسیجی معاونت درمان، دانشجویان معاونت فرهنگی دانشگاه و فوریت های پزشکی و نیروهای هلال احمر انجام شد.

 

موحد ادامه داد: این برنامه روز گذشته با حضور ۱۲۰ نیرو در قالب ۳۰ گروه سه نفره و پنج تیم ۲ نفره نمونه گیر، به همراه تیم های تدارکات و پشتیبانی حوزه بقیه الله (عج) ناحیه مقاومت بسیج شهرستان انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز آموزش های لازم در خصوص  خودمراقبتی نیز به تمامی خانوارها ارائه شد، بیان کرد: غربالگری و بیماریابی از مهمترین راههای قطع زنجیره انتشار کروناست که این روزها با توجه به وضعیت قرمز جهرم، به شدت در دستور کار معاونت بهداشتی دانشگاه قرار دارد.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: طی هفته‌ای که گذشت، تعداد ۱۷۵۰ تست PCR در آزمایشگاه تشخیص کرونا انجام شد که در یکسال گذشته بی سابقه بوده است.

 

موحد اظهار کرد: پرسنل خدوم نمونه‌گیر و آزمایشگاه تشخیص مولکولی در جبهه مقابله با کرونا ویروس خدمات بسیار با ارزشی از خود به یادگار گذاشته و با تشخیص به موقع و صحیح این بیماری، منجر به بهبود روند درمان موارد ابتلاء شده‌اند.

 

کد خبر 1044564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha