تهیه و کنترل تاریخ مصرف داروهای مورد نیاز جامعه اولویت بهداشت و درمان قرار گیرد

اصلانی با با تاکید برخطر آفرین خواندن تردد بیماران کرونایی در سطح جامعه، گفت: مدیریت تأمین، توزیع و کنترل تاریخ مصرف داروهای مورد نیاز این بیماری در اولویت کاری مسئولین حوزه درمان و مراکز تامین دارو و نیز داروخانه های استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بازرسی استان ایلام، ظهر امروز(۲۱ فروردین) در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، با گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی و سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، با تقدیر از پیگیری های مجدانه استاندار ایلام در کنترل بیماری کرونا، اظهار کرد: چند نکته حائز اهمیت بر اساس نتایج بازدیدها و بررسی های هیئت بازرسی برای انعکاس و تعامل با دستگاه های استان گزارش شده است.

 

«مهدی اصلانی» افزود: گام اول لزوم برقراری یا تقویت سامانه تلفنی و اینترنتی برای دریافت گزارشات مردمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان به جهت مشارکت مردم به عنوان ابزار قوی برای شناسایی مصادیق نقض پروتکل های بهداشتی برای اقدامات اجرایی لازم در پیشگیری و درمان بیماری کرونا توسط مدیران و مسئولین مختلف استان است که باید پیگیری، اجرا و اطلاع رسانی عمومی شود.

 

وی با اشاره به مراجعه برخی بیماران کرونایی به مطب پزشکان و مطرح شدن عدم ثبت و ضبط و پایش این گونه بیماران و لزوم رصد آنها به منظور کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، گفت: گام بعدی شناسایی بیماران کرونایی به واسطه تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان علوم پزشکی، نظام پزشکی و ادارات کل بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت و بیمه های تجاری از طریق پایش نسخ پزشکی تجویز اقلام دارویی کرونایی یا درخواست انجام آزمایشات تشخیصی کرونا بهره مند از خدمات بیمه های پایه یا تکمیلی است.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام  با تاکید برخطر آفرین خواندن تردد بیماران کرونایی در سطح جامعه، افزود: بیماران مبتلا به ویروس کرونایی که پنهان کاری میک نند شبیه بمب ساعتی اند که دیگران را آلوده و جان آنها را به خطر می‌اندازند.

 

اصلانی با اشاره  بر پیگیری های لازم هیئت بازرسی اعزامی در بحث کمبود اقلام دارویی و تجهیزات مورد نیاز این بیماری، تصریح کرد: بایستی مدیریت تأمین، توزیع و  کنترل تاریخ مصرف داروهای مورد نیاز این بیماری در اولویت کاری مسئولین حوزه درمان و مراکز تامین دارو و نیز داروخانه های استان قرار گیرد تا در موارد نیازِ مصرف مردم به صورت صحیح و به موقع مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی بر لزوم استفاده از اپلیکیشن ماسک در اماکن پرترددی همچون شهرداریها، بانکها و مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: لازم است رصد و کنترل ورودیهای مرز استان با جدیت بیشتری دنبال شود.

 

بازرس کل استان ایلام با یادآوری و موثرتر دانستن مشارکت و همراهی مردم و اصناف در کنترل این بیماری، خاطرنشان کرد: بایستی تشکیل و اعزام اکیپ‌های گشت بهداشت که توسط اصناف و نمایندگان بهداشت و تعزیرات مدیریت و برنامه ریزی شود و با جدیت بیشتری در دستور کار مسئولین این سازمانها قرار گیرد.

 

اصلانی  کاهش زمان بیمار یابی را حائز اهمیت جدی دانست و گفت: این پروسه اکنون در شهرستان های استان ظرف مدت ۴۸ ساعت و در مرکز استان به مدت ۲۴ ساعت در حال انجام است و باید این زمان را با کمک افراد بیشتر و تجهیزات لازم کاهش داد، این کار در  تشخیص سریعتر و اعمال کنترل های بیشتر و جلوگیری به موقع در قطع زنجیره انتقال و رسیدن به نتیجه مثبت کنترل بیماری کرونا مثمر ثمر خواهد بود.

کد خبر 1044579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha