ضرورت ارایه راهکارهای نوین تحت مدیریت دانش در حوزه فرهنگی اجتماعی

رییس هیات مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: با ارائه راهکارهای نوین تحت مدیریت دانش و بهره گیری از ظرفیت های گروه های دانش بنیان فرهنگی – اجتماعی می‌توان سرمایه گذاران جوان و خلاق در این حوزه را شناسایی و جذب کرد.



به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، احمد استاد باقر، رییس هیات مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جلسه مجازی که به همت این شرکت و با حضور معاونان و مدیران فرهنگی مناطق 22 گانه به منظور هماهنگي در زمينه ماموريت هاي محوله از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و نيز رايزني جهت استفاده بهينه از تجربيات و توانايي هاي همكاران در طراحي، ساخت و بهره برداري از فضاهاي فرهنگي برگزار شد، با تاکید بر ماموریت این شرکت در توسعه سخت و نرم فضاهای فرهنگی، از ضرورت توجه جدی به ظرفیت های توسعه نرم در حوزه فرهنگی و اجتماعی، و متناسب سازی آن با توسعه سخت گفت  و افزود: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به عنوان بازوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به دنبال افزایش هرچه بیشتر تعامل، همگرایی و هم افزایی سایر مجموعه ها و مناطق 22 گانه شهرداری تهران است.


وی با بیان این مطلب که کار و تلاش در عرصه خطیر فرهنگی نیازمند اهتمام و پشتکار جدی است، تصریح کرد: فراهم آوردن زیر ساخت‌های نرم با نگاه جامع و فراگیر اعم از ارتباطات، فرایندها، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها و نیز ایجاد ارتباط ساختاری و سازمانی میان پروژه‌ها به منظور ایجاد زنجیره و شبکه‌ پروژه‌های مرتبط در عرصه فرهنگی، موضوع مهمی است که تنها با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همه دست‌اندرکاران عرصه فرهنگی و اجتماعی به دست می‌آید.


وی ادامه داد: گروه‌های دانش‌بنیان، از بازیگران جدید و پیشرفته‌ "زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی" است که از توانایی‌ها و ظرفیت های آن‌ها نیز باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی بهره کافی برد.


استاد باقر با اشاره به اینکه توجه  به عوامل سخت افزاری و نرم افزاری در چرخه عمر مجموعه های فرهنگی (طراحی، احداث، توسعه و بهره‌برداری) یک ضرورت اجتناب ناپذیراست، افزود: در بخش توسعه نرم و موفقیت در این عرصه نیز نیازمند هماهنگی و هم افزایی مجموعه ها و دست اندرکاران امر و هم‌چنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی متقابل هستیم.


وی با تاکید بر اینکه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با هدایت های معاونت امور اجتماعی - فرهنگی نزدیک ۳ دهه در حوزه سخت افزاری و توسعه زیربناهای فرهنگی، تلاش نموده و از پیشرفت های قابل اعتنایی برخوردار بوده است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه های فرهنگی ساخته شده از سوی این مجموعه نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی مطرح بوده و بعضا موفق به کسب جوایز شده اند.


کسری حسنی، سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ماندگاری و تاثیرگذاری زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی بسیار چشمگیر است، گفت: مطمئنا آنچه سبب توفیق مدیریت شهری در ایجاد این زیرساخت ها خواهد بود اتحاد و همدلی میان ستاد و صف در تحقق چشم اندازهای نوین شهر در سند توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران است.


وی افزود: بدیهی است کلانشهر تهران به عنوان پایتخت ؛ با جایگاه خاص و ویژه و ظرفیت های غنی فرهنگی، سرچشمه توسعه فرهنگ در این مرز و بوم کهن است بنابراین لازم است با برنامه ریزی و اجرای دقیق، شجاعانه و با همدلی و وحدت رویه امور را پیش ببریم.


حسنی ادامه داد: در راستای رسیدن به این امر مهم، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی وظیفه خود می داند که با مشورت و هماهنگی با دیگر ارکان مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهری به ایفای ماموریت های این حوزه، همانند دوره های قبل ادامه دهد.


وی ادامه داد: از آنجاییکه ارائه این خدمات به شهرداران و سایر دست اندرکاران نیازمند آگاهی و یکپارچگی در این زمینه است لذا با برگزاری این جلسه خواهان تحقق اهداف تهران شهری برای همه و با رویکرد تهران 1400 هستیم.


شراره معدنیان، معاون طرح و برنامه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز با اشاره به بازنگری سند توسعه فضاهای فرهنگی، به برنامه ریزی و طرح های موضعی و موضوعی از جمله طرح های مستعد توسعه فرهنگی، طرح های چرخه ای، طرح های الگویی توسعه فضاهای فرهنگی، طرح های اولویت دار فرهنگی و طرح ایجاد مجتمع های فرهنگی، تفریحی و خدماتی اشاره کرد و توضیحاتی در این خصوص ارایه کردند.


گفتنی است در این جلسه که با حضور معاونان امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه شهرداری برگزار شد، محمد جواد رشیدی، معاون امور اجتماعی وفرهنگی منطقه 11 به ارایه توضیحاتی در خصوص محور و موضوع جلسه پرداخت.

 

کد خبر 1044640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha