اعزام کاروان های قرآنی به نقاط مختلف شهرستان ملایر  در ماه رمضان

حجت الاسلام نجفی گفت: اعزام کاروان قرآنی به مساجد شهر و روستا جهت اجرای برنامه های مختلف قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و برنامه‌های آموزشی توسط اداره تبلیغات اسلامی در ماه رمضان انجام می شود.

«حجت الاسلام  روح الله نجفی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر  گفت:  اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ماه مبارک رمضان برنامه هایی مختلفی را دارد که این برنامه ها  از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در مساجد شهرستان، حسینیه‌ها و تکایا ،ادارات و منازل خبر داد و گفت: این جلسات با رعایت پروتکل های بهداشتی و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا  برگزار خواهد شد.

وی  همچنین از  برگزاری محافل انس با قرآن در سطح شهر و روستا. خبر داد و گفت: این محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته شهرستان و علاقه‌مندان به کتاب و در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد .

وی برگزاری محفل انس با قرآن با تاسی از برنامه‌های مقام معظم رهبری در اولین روز از ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه و قاریان برجسته شهرستان را از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ماه مبارک رمضان برشمرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی گفت:  این برنامه ها شامل برگزاری برنامه قرآنی ، تفسیر،  مفاهیم آموزش‌های قرآنی ، برگزاری مسابقه نقاشی ، عکاسی و خطاطی ویژه کودکان و... در فضای مجازی با محتوای قرآن و معارف دینی خواهد بود. وی اعزام قاری به جلسات و محافل قرآنی.،برگزاری محافل ترتیل قرآن در سطح مساجد شهر و روستا، برگزاری طرح ختم قرآن در فضای مجازی.، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ادارات ، برگزای مسابقه قرانی ویژه عموم مردم و  برگزاری پویش قرآنی تلاوت آیه روزه  را از دیگر برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان دانست.حجت الاسلام نجفی همچنین از برگزاری طرح اردوی جهادگران قرآنی  در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:  این طرح با هدف شناسایی روستاهایی که به استاد و مربی قرآن نیاز دارند برگزار خواهد شد .

وی  افزود: در این طرح  مربیان قرآن به صورت جهادی با حضور در روستاها نسبت به آموزش‌ها و برنامه‌های قرآنی اقدام می‌کنند و با شناسایی افراد مستعد  نسبت به آموزش این افراد اقدام کرده که  بعد از آموزش افراد مستعد به عنوان مربی بتوانند به مردم روستاها ی خود خدمت کنند.

وی اعزام کاروان قرآنی به مساجد شهر و روستا جهت اجرای برنامه های مختلف قرآنی.و گفت:  این کاروان نیز با هدف ترویج فرهنگ قرآن برنامه‌های قرآنی ،  برنامه‌های آموزشی و  روخوانی تجوید و آموزش قرآن در حسینیه ها مساجد و ... در محلات مختلف شهرستان انجام خواهد شد .

وی همچنین با اشاره به برگزاری همه ساله برنامه ختم قرآن در ماه مبارک رمضان افزود: سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام نجفی ابراز امیدواری کرد: امسال با توجه به مجازی بودن بیشتر برنامه ها در ماه مبارک رمضان شاهد حضور بیشتر علاقه مندان طرح ختم قرآن باشیم.

کد خبر 1044757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha