«سپیده سخن» گزیده ای از مقالات همایش سپیده کاشانی منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: کتاب منتخب مقالات همایش سپیده کاشانی با عنوان «سپیده سخن» همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی منتشر شد.

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی، کتاب گزیده مقالات همایش سپیده کاشانی در قالب کتاب «سپیده سخن» وارد بازار نشر شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: در این کتاب نفیس، ۲۵ مقاله درباره زندگی، شخصیت و ویژگی های شعری بانوی شعر انقلاب اسلامی با مقدمه دکتر حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و نوشتاری از حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور دینی و فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

 

نمکی افزود: مجموعه «سپیده سخن» در ۵۰۰ صفحه در قطع وزیری به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به زیور چاپ آراسته شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: آیین رونمایی از این کتاب قرار بود همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی با حضور استادان، اهالی فرهنگ و خانواده زنده یاد سپیده کاشانی برگزار شود که به دلیل شرایط قرمز کرونایی این آیین لغو و به زمان دیگری موکول شد.

 

سپیده کاشانی از شاعران برجسته دوران انقلاب اسلامی است که سروده های حماسی وی درباره انقلاب و جبهه های جنگ تحمیلی همواره مورد توجه و اقبال عمومی بوده است.

 

بانوی شعر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۲ به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت./

کد خبر 1044767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha