نماز اول وقت در زندان‌ها درمانگر برنامه های اصلاحی و تربیتی است

محمدی اصل نماز اول وقت در زندان‌ها را درمانگر برنامه های اصلاحی و تربیتی دانست و گفت: مددجویان با اتکاء به نماز و قرآن توانستند در طول سپری کردن تحمل کیفر به خدای خود نزدیک‌تر شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های گیلان، «رضا محمدی اصل» در اولین جلسه ستاد اقامه نماز زندان‌های گیلان با اشاره به نزدیک شدن به ماه ضیافت خدا و داشتن روزه قلب و زبان گفت: در طول سال ۹۹ اداره زندان‌های گیلان با داشتن برنامه‌های خوب فرهنگی و ایجاد بسترهای مناسب توانست رتبه سوم از سامانه سجاده ( سامانه جامع ارزیابی عملکرد اقامه نماز دستگاه‌ها ) در امر ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نمار را در سطح ادارات کل زندان‌های کشور کسب کند.

 

مدیرکل زندان‌های گیلان با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل‌ها و توانمندسازی گروه هدف در مشارکت جمعی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مخصوصا تاثیر شگرف نماز در آرامش بر زندانیان افزود: نماز اول وقت در زندان‌ها می‌تواند درمانگر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر مددجویان با اتکاء به نماز و قرآن توانستند در طول سپری کردن تحمل کیفر به خدای خود نزدیک‌تر شوند افزود: با یاری و تمسک از ائمه اطهار ( علیهم السلام ) و حضور در کلاس‌های فرهنگی از جمله احکام و نماز و حضور بی وقفه روحانیون در جمع مددجویان شاهد تغییرات و دگرگونی معنوی در وجود آنان هستیم.

 

محمدی اصل با اشاره به اینکه در ملاقات‌های چهره به چهره با مددجویان، بیشترین نکته که باعث تحمل حبس و کاهش فشارهای روانی ناشی از حبس و دوری از خانواده است را نماز و دعا در بین مددجویان عنوان کرد و افزود: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان با حضور روحانیون در زندان‌ها و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مددجویان برنامه های فرهنگی ترسیم کردیم و در این مسیر نیز از خانواده مددجویان غافل نبوده و در حال رایزنی جهت تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی برای آنان هستیم.

 

محمدی اصل در پایان با اشاره به اینکه برنامه های دیدار و سرکشی با خانواده های زندانیان را در ماه مبارک رمضان گسترده‌تر از قبل تدارک دیده‌ایم و تا پایان این ماه رحمت این روند مستمر ادامه دارد به سخنان خود خاتمه داد.

 

کد خبر 1044795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha