مدیران کانون های مساجد نیازمند حمایت و مشارکت عمومی

مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای اجرای ماموریت و تحقق اهداف سازمانی این دسته از تشکل های مردمی به حمایت مسئولان و خیرین و مشارکت عمومی آحاد جامعه نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نیازهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی جامعه بسیار گسترده و متنوع می باشد که پاسخ به آن ها تنها وظیفه یک نهاد و تشکل نیست بلکه مثل سایر بخش ها باید افراد مختلف و مسئولان همراهی و مشارکت داشته باشند.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد که میعادگاهی برای نسل جوان و نوجوان به شمار می روند به عنوان مراکز مهم فرهنگی و هنری با رویکرد مسجدی و معنوی نقش کارساز و کارآمدی دارند که باید برای آن برنامه ریزی اساسی انجام دهند اما دراین مسیر نباید مدیران و تیم اجرایی را تنها بگذاریم بلکه حمایت از آنان و جلب مشارکت عمومی بسیار نقش آفرین است.

 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرچه مرجع ساماندهی و صدور مجوز برای این مراکز است اما تنها پدر معنوی و حامی این مراکز نیست که عضویت دستگاه های فرهنگی مثل آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان، مرکز رسیدگی به امور مساجد، وزارت کشور و نهادهای فرهنگی از این قبیل در شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد مصداقی برای این باور است.

مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای اجرای ماموریت و تحقق اهداف سازمانی این دسته از تشکل های مردمی به حمایت مسئولان و خیرین و مشارکت عمومی آحاد جامعه نیاز دارند که کودکان و نوجوانان و جوانان به عنوان اعضا اصلی و مخاطبان مهم این نهادهای فرهنگی و خانواده های آنان جز آحاد جامعه به شمار می روند که هر کدام نقش اساسی دارند.

 

عضوگیری، جلب مشارکت مادی و معنوی، اعتمادسازی و کمک به رشد برنامه ها و بهره گیری از این دسته از فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی از اهمیت خاصی برخوردار است که به عهده اعضا و عموم مردم گذاشته می شود.

 

*موفقیت های کانون های فرهنگی و هنری مرهون تلاش اعضا

 

مدیر مسئول کانون حضرت اباعبدالله(ع) نایین که مسئولیت یکی از مراکز برتر کشور را بر عهده دارد، در باره جلب مشارکت مردمی و همکاری مسئولان و افراد جامعه گفت:مطمنا موفقیت های کانون های  فرهنگی و هنری مساجد مرهون فعالیت اعضا توانمند و تیم اجرایی منسجم بوده که خالصانه وبدون هیچگونه چشم داشتی حتی با هزینه کرد شخصی خود این نهادهای را مدیریت می کنند.

 

«رضا نیکزاد» افزود: مسئولین ذیربط در تجهیز زیرساخت های سخت افزاری ونرم افزاری کانون ها همکاری کنند و این ظرفیت های فرهنگی و هنری، فراغتی و اجتماعی را برای خدمت رسانی به جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تقویت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همکاری ها و تعاملات بین بخشی و مردم با کانون ها برای جامعه فرصت ساز است، خاطرنشان کرد: تقویت این دسته از مراکز مصونیت و امنیت اجتماعی برای جامعه به ارمغان می آورد.

*حمایت از کانون های مساجد سرمایه گذاری برای نیروی انسانی

 

برخی از صاحبان اندیشه حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تشکل های فرهنگی را صرف هزینه نمی دانند بلکه سرمایه گذاری برای حفظ نیروی انسانی می پندارند.

 

حمایت از فعالیت های این گونه مراکز که از جنس مردم و برای جامعه است فرصت های زیادی را خلق می کند که نباید حمایت از این مراکز را در اولویت های آخر قرار داد چرا که حوزه های فرهنگی و تربیتی و از ضروریات یک جامعه محسوب می شوند.

*مدیریت مردمی کانون های مساجد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مدیریت مردمی تشکل های فرهنگی و امور جاری مساجد زمینه ساز مشارکت عمومی و هدایت و راهبردی فعالیت ها توسط تمام افراد جامعه می شود.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» با بیان اینکه هنر جذب خیرین از  رسالت ها و ماموریت های مدیران مسئول است، تصریح کرد: جذب بودجه به روش های مختلف و مشارکت دهی به عموم مردم در رفع نیازهای مالی لازم می باشد.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که  رشد استعدادها و هدایتگری برای تربیت هنرمندان در کانون های مساجد انجام می شود، تعامل و همکاری برای رونق فعالیت های این مراکز لازم است.

 

 

کد خبر 1044827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha