کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع)کرمان در یک نگاه+تصاویر

رابط کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع)روستای سرآسیاب ۶ به تشریح فعالیت های کانون با وجود بحران کرونا، پرداخت و گفت: جلسات هفتگی رسیدگی به مشکلات روستا را نیز جمعه ها برگزار می کنیم.

فاطمه عطایی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع)مسجد امام حسین(ع) روستای سرآسیاب ۶ (20 کیلومتری شمال شرقی کرمان واقع در مسیر جاده کرمان به زرند) در 18 دی ماه سال 90 تأسیس شده است.

 

 

رابط کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) با بیان اینکه این کانون از فضای مناسب برای فعالیت برخوردار است؛ افزود: مسجد هیئت امنای فعالی دارد و برای گسترش فضای مسجد در حال خرید خانه های اطراف مسجد است.

 

 

 

وی افزود: در حال حاضر نیز دو خانه خالی کنار مسجد داریم که متعلق به مسجد است و کارهای فرهنگی کانون خود را در آن انجام می شود البته مسجد هم دو طبقه است و از طبقه پائین مسجد هم می توانیم برای کارهای فرهنگی استفاده کنیم.

 

 

وی در ادامه به تعداد اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و گفت: این کانون حدود 141 عضو دارد که از این تعداد 91 عضو خانم و 50 عضو آقا هستند.

 

 

 

عطایی نیا اظهار کرد: از جمله کارهای کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) در سال گذشته راه اندازی خیریه، جذب خیّر و شناسایی و کمک به افراد نیازمند و افرادی که به طور موقت بیکار شدند، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ضدعفونی کردن معابر و مکان های عمومی، بازسازی مسجد و یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

 

وی تصریح کرد: بیشتر برنامه های کانون در این یکسال کرونا توزیع بسته های معیشتی بین مردمی است که در ایام کرونا بیکار بودند و مشکل داشتند و همچنین در مناسبت های مختلف پخت غذای گرم و توزیع آن بین مردم انجام شد.

 

 

رابط کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) با بیان اینکه بیشتر برنامه ها مربوط به تهیه و توزیع بسته های معیشتی و کمک به مردم بوده است، افزود: در ضمن قصد داریم کلاس صنایع دستی مانند قالی بافی برگزار کنیم و برای راه اندازی دار قالی اگر کسی احتیاج داشت به آن فرد وام بدهیم.

 

 

وی در خصوص برنامه های کانون برای ماه مبارک رمضان امسال نیز گفت: احتمالاً قرائت قرآن کریم را داریم زیرا حیاط مسجد بزرگ است و از زمان شیوع کرونا بیشتر مراسم را در فضای باز مسجد انجام می دهیم.

 

 

 

عطایی نیا اظهار کرد: جمع خوانی قرآن کریم، مشاوره، منبر، کلاس های آموزش خانواده، پخت غذا و پخش بین نیازمندان، مسابقه احکام، قرعه کشی برای سفر زیارتی مشهد مقدس از جمله برنامه های کانون برای ماه مبارک رمضان است.

 

 

وی افزود: جلسات هفتگی رسیدگی به مشکلات روستا، جمعه ها بعد از نماز مغرب و عشاء، کلاس های هفتگی مداحی و کمد جایزه برای تشویق بچه ها به نماز جماعت از دیگر برنامه های کانون است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1044850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha