لزوم توجه کانون‌های مساجد به مقوله هنر انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام مهدوی بر لزوم توجه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به موضوع هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: رسالت عظیم کانون‌های مساجد باید تبیین هر چه بیشتر هنر الهی برای مخاطبان باشد.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: این روز یادآور شخصیت بی‌بدیلی در حوزه هنر انقلاب اسلامی است که توانست با اندیشه‌های ناب هنری خود، هنر ملکوتی و آسمانی را به تصویر بکشد و توسط مقام معظم رهبری نیز لقب «سید شهیدان اهل قلم» را گرفت.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بر لزوم توجه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به موضوع هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: بی‌تردید عرصه هنر یکی از عرصه‌های کانون‌های مساجد است و نمی‌توان بدون هنر، به خوبی محتوای مفیدی را به مخاطبان عرضه کرد تا مورد توجه و پذیرش آنها قرار گیرد.

 

وی اذعان کرد: هنر از دیدگاه ارزشی اسلام جایگاه والایی دارد و قرآن و آموزه‌های دینی نیز ما را به گرایش به سوی هنر و توجه به آن توصیه کرده‌اند چرا که هنر قالبی است که با فطرت انسان تناسب دارد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر موضوع استفاده جوانان و نهادهای مردمی از ابزار هنر تاکیداتی داشته‌اند که در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بیش از پیش با مقوله هنر آشنا شوند.

 

وی در ادامه به تشریح وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه‌های هنری پرداخت و یاد آور شد: رسالت عظیم کانون‌های مساجد باید تبیین هر چه بیشتر هنر الهی برای مخاطبان باشد تا به تفاوت این هنر با هنر غیراسلامی پی ببرند.

 

کد خبر 1044875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha