تقویت فعالیت‌های مذهبی با پیش بینی مكان‌هایی برای فعالیت‌های هنری دینی در فارس

قادری گفت: پیش بینی مكان‌هایی برای فعالیت‌های هنری دینی در فضاهای سطح شهر شیراز و سایر نقاط استان، موجب تقویت فعالیت‌های مذهبی و حضور بیشتر خانواده‌های مذهبی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جعفر قادری»، امروز (یکشنبه 22 فرورین) در دیدار با رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هنر در تبیین حقایق مبتنی بر فطرت انسان‌ها نقش موثری دارد و انجام اقدامات در قالب هنری اثرگذاری بیشتری دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن تا جای ممکن در طرح‌ها و لایحه ها به عرصه هنر كمک می کنند.

وی با قدردانی از سپاه و بسیج برای ارتباط با هنرمندان به عنوان قشر تاثیرگذار بیان کرد: مطالب و موضوعاتی كه در قالب هنر بیان می شود مورد پذیرش قرار می گیرد و ماندگار می‌شود.

قادری ادامه داد: در حوزه‌های هنری باید كارهای جدی‌ تری انجام دهیم و تلاش كرده ایم تا در طرح‌هایی كه به مجلس ارائه می‌كنیم، جایی برای حمایت و همراهی این حوزه وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای توسعه اشتغال و توجه به ظرفیت‌های بومی باید به تقویت حوزه های هنری در استان بپردازیم و اگر برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی نیاز به هزینه‌های كلان است اما در فعالیت‌های هنری به راحتی می ‌توان ایجاد اشتغال كرد.

قادری با تاکید بر تفاوت جامعه اسلامی را با دیگر جوامع گفت: این تفاوت در تعلقات هنری و مذهبی است و اگر هزینه‌های زیادی که در بحث زیباسازی شهری و مباحث فرهنگی و هنری شهر انجام می‌شود منطبق با دیدگاه‌های دینی باشد، موجب تقویت باورهای دینی نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی مكان‌هایی برای فعالیت‌های هنری دینی در فضاهای سطح شهر شیراز و سایر نقاط استان، موجب تقویت فعالیت‌های مذهبی و حضور بیشتر خانواده‌های مذهبی می شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از هنرمندان متعهد در بسیج هنرمندان فارس درخواست می کنیم نظرات خود را درباره راه‌های تقویت هنر متعهد و مبتنی بر آموزه‌های دینی ارائه دهند تا این هنر جای خود را در جامعه بیش از پیش باز كند.

وی ادامه داد: در فضاسازی‌های شهری باید از نمادهایی استفاده كنیم كه معرف طبیعت و آموزه‌های دینی و فرهنگی آن شهر و دیار باشد و در میادین ما نمادهایی از داشته‌های بومی ایجاد شود.

قادری با قدردانی از اقدامات مطلوب بسیج هنرمندان استان فارس گفت: تلاش می کنیم در كمیسیون برنامه و بودجه و در لوایح جایگاهی به فعالیت‌های هنری به‌ ویژه هنرهای مذهبی و دینی اختصاص دهیم.

کد خبر 1044886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha