«اورکت»؛ رمز برتری بچه‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) در رواق نمایش

بچه‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) خرم‌آباد با تشکیل گروه نمایش اغماء برای نخستین بار و اجرای تئاتر «اورکت» توانستند استعداد خود در این عرصه را اثبات کرده و رتبه برتر رواق نمایش در طرح ملی ایران قوی را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی «ایران قوی» یا فهمای2 در نیمه دوم سال 99 در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا شد و برترین های آن همزمان با سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سوم شعبان معرفی شدند.

 

کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) استان لرستان، شهرستان خرم آباد توانست در رواق نمایش این طرح کانون برتر باشد و رتبه نخست را به خود اختصاص دهد از این رو، مروری کرده ایم بر فعالیت این کانون در طرح ملی «ایران قوی».

 

 

 

 

«مهدی شیرپور» با اشاره به حضور اعضا و فعالان کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» در شبستان های سه‌گانه و رواق های دوازده‌گانه طرح ملی «ایران قوی»، تصریح کرد: به منظور شرکت در این طرح برای نخستین بار گروه های نمایش، فیلمسازی و سرود را تشکیل دادیم و به استعدادیابی از میان بچه های علاقمند به این عرصه ها را انجام دادیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» ادامه داد: اینچنین گروه نمایش «اغماء» به همت بچه های مسجد «صاحب الزمان(عج)» با همکاری افراد مستعد و متبحر در عرصه نمایش های صحنه ای و تئاتر و فیلمسازی شکل گرفت، و با حمایت ستاد فهمای استان لرستان و مکاتباتی که با حوزه هنری استان داشتیم سالنی برای تمرین در اختیار ما قرار گرفت و توانستیم بعد از دو ماه، نمایش «اوِرکُت» را اجرا و در سامانه بچه های مسجد برای شرکت در طرح ملی «ایران قوی»، بارگذاری کنیم.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه این اثر به عنوان نخستین کار گروه اغماء رتبه برتر رواق نمایش را کسب کرد، افزود: همسویی و هم‌افزایی پایگاه مقاومت بسیج، هیئت و کانون فرهنگی هنری با راهبری امام جماعت و فقدان اختلاف نظر میان ارکان مسجد باعث شد، که ما در این رشته و طرح بدرخشیم و با شرکت در دیگر رشته ها و رواق ها نیز بتوانیم بیش از 16 هزار امتیاز از 20 هزار امتیاز پیش بینی شده برای طرح را کسب کنیم.

 

شیرپور با بیان اینکه نگارش نمایشنامه های جدید و فاخر مسجدی و اجرای آنها در اولویت کاری کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» قرار دارد، گفت: در این راستا نمایشنامه ای جدید نگاشته شده و مراحل نهایی تدوین را طی می کند تا به مرحله تمرین و اجرا برسد در صدد هستیم دو نمایش تولیدی را در سال 1400 برای اجرا آماده کنیم.

 

 

 

 

شیرپور با بیان اینکه درصدد کاهش آسیب ها و نقاط ضعف هستیم و می کوشیم قوی تر برنامه ریزی کنیم، ابراز کرد: جلساتی با ارکان اثرگذار مسجد داشته ایم تا با نظم بیشتری کارها دنبال شود. خوشبختانه با استعدادیابی‌ای که در طرح ملی «ایران قوی» انجام شد استعدادهای خوبی شناسایی شده است که در صورت حمایت از آنها می توان شاهد ظهور چهره های فاخر مسجدی بود.

 

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» با بیان اینکه کادرسازی از اولویت های این کانون مسجدی است، گفت: در این راستا در سال 99، 125 عضو جدید را جذب کردیم که در گروه سرود و تئاتر و عکاسی و دیگر رشته های ایران قوی خلق اثر داشتند.

 

وی با بیان اینکه همه اتفاقات مثبت این کانون بدون دریافت سرانه و کمک مالی انجام شده است، ابراز کرد: بچه های مسجد صاحب الزمان(عج) در همه آیتم های ایران قوی اعم از فیلمسازی، سرود، اجرای نمایش، قرآن و عترت و ... مشارکتی فعالانه داشتند و بسیاری از ظرفیت های بالقوه را به فعلیت رساندند.

 

 

 

 

شیرپور خاطرنشان کرد: برای مثال در موضوع کارآفرینی در ماه مبارک رمضان سال گذشته، کارگاه تولید زولبیا و بامیه را با مشارکت گروه جهادی مسجد راه اندازی کردیم تا این شیرینی رمضانی با قیمت و کیفیت مناسب تولید و بین محرومان توزیع شود.

 

وی تاکید کرد: ما در رواق همدلی طرح ملی «ایران قوی» نیز حضوری چشمگیر داشتیم چنان که به همت بچه های مسجد کمک های مومنانه را طی چهار مرحله تهیه و بین محرومان توزیع کردیم.

 

کد خبر 1044896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha