فعالیت های یکسال اخیر کانون الجواد(ع)کرمان معطوف به کمک های مؤمنانه شد

مسئول کانون فرهنگی هنری الجواد(ع) گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه ها تعطیل بود اما جمع آوری کمک های مردمی را داشتیم که بین نیازمندان محله خصوصاً خیابان مدیریت و فیروزآباد و ... که تحت پوشش مسجد بودند توزیع شده است.

دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: کانون فرهنگی هنری الجواد(ع) در سال 79 تأسیس شده است و در مسجد سیدالشهداء کرمان (چهارراه مدیریت) فعالیت می کند.

 

 

مسئول کانون فرهنگی هنری الجواد(ع) بیان کرد: این کانون حدود 800 نفر عضو دارد که این اعضاء، عضو کتابخانه هم هستند و کتابخانه مسجد سیدالشهداء حدود 8 هزار جلد کتاب دارد.

 

 

 

وی در خصوص مهمترین برنامه هایی که کانون در یکسال اخیر داشته، توضیح داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه ها تعطیل بود اما جمع آوری کمک های مردمی را داشتیم که بین نیازمندان محله خصوصاً خیابان مدیریت و فیروزآباد و ... که تحت پوشش مسجد بودند توزیع شده است.

 

 

دهقانی با اشاره به مشارکت بچه های مسجد در بحران های مختلف؛ افزود: بچه های مسجد و کانون فرهنگی هنری اخیراً به یاری خانواده ای که منزل آنان در خیابان نماز آتش گرفته، شتافتند و برای تأمین وسایل خانه اقدام به جمع آوری چند میلیون تومان وجه نقد کردند تا با مدیریت مسجد و کانون، وسایل مورد نیاز خریداری شود.

 

 

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، برنامه ها محدود به جزءخوانی قرآن و برگزاری مراسم در یک شب از لیالی قدر شد؛ افزود: برای ماه مبارک رمضان امسال هنوز مشخص نیست که آیا برنامه ای هست یا خیر؛ اما در حال حاضر نماز را در مسجد برگزار می کنیم که با توجه به دستور لغو برنامه ها و مراسم حتی دعای کمیل هم در پنجشنبه گذشته برگزار نکردیم.

 

کانون الجواد(ع)همچنین در پویش نذر قربانی شب عید امسال، با ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان همکاری کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1044988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha