عمل گرایی روحانیون، شاخص موفقیت تبلیغات دینی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: در زمینهٔ تبلیغ و دعوت مردم به معنویت فعالیت‌های علما و روحانیون در صورتی اثرگذار خواهد بود که خود ما نیز اهل عمل باشیم و در واقع تهذیب نفس و عالم عامل بودن، سبب تأثیرگذاری گفته‌های ما می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "رضا نوری"  امروز یک‌شنبه در شصت و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی، با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه باید برای ورود به ماه رمضان خود را آماده کنیم، اضافه کرد: انسان در این ماه میهمان خداوند می‌شود و وقتی کسی مهمان خدا می‌شود باید لوازم و موارد ضروری این مهمانی مهم را نیز داشته باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: این ماه، برکت ویژه‌ای دارد؛ به‌گونه‌ای که قرائت یک آیه قرآن در این ماه برابر با ختم قرآن بوده و شب قدر به‌تنهایی بهتر از هزار ماه است.

 

 


رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رمضان موعد برکت، مغفرت و رحمت واسعه الهی است، اظهار کرد: اگر در این ماه خود را در معرض رحمت و بخشش الهی قرار دهیم قطعاً این بخشش شامل حال ما هم می‌شود.

 

 

امام جمعه بجنورد همچنین با اشاره به ضرورت عمل‌گرایی روحانیان و مبلغان، اظهار کرد: یکی از دلایل تأثیرگذاری برخی افراد، عامل بودن آن‌ها است، کسانی که خود ابتدا به گفته‌های خویش عمل می‌کنند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در زمینهٔ تبلیغ و دعوت مردم به معنویت هم فعالیت‌های ما در صورتی اثرگذار خواهد بود که خود ما نیز اهل عمل باشیم و در واقع تهذیب نفس و عالم عامل بودن سبب تأثیرگذاری گفته‌های ما می‌شود.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: عمل از دانستن مهم‌تر است؛ زیرا دانستی که منجر به عمل نشود؛ وبال گردن آدمی بوده و انسان را بیچاره می‌کند؛ به همین دلیل تکلیف عملی علما سنگین‌تر از تکلیف عملی سایر افرادی است که شاید علم و دانش کمتری داشته باشند.

 

 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر نقش‌آفرینی شایسته ائمه جمعه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و تبیین معیارهای اصلح تأکید کرد.

 

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ما ائمه جمعه باید در زمینهٔ انتخابات و در راستای افزایش مشارکت و بیان ویژگی‌های اصلح به‌صورت پررنگ فعالیت کنیم؛ اما حق نداریم وارد مصادیق شویم.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه دعوت به مشارکت باید با شیوه مناسب و قانع‌کننده باشد تا مردم اقناع شوند، اضافه کرد: انتخابات آبروی نظام است و همه باید برای برگزاری پرشور آن وارد عرصه شوند.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد.

 

 

وی با بیان اینکه همه ما مکلف به رعایت دستورالعمل‌ها و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، افزود: رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بر همه ما فرض است و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه بسیار حساس بوده و همواره به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید دارند؛ از این‌ رو هیچ‌کس نباید نسبت به مصوبات و دستورالعمل‌های این ستاد کم‌توجه باشد.

 

 

 

کد خبر 1044990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha