آغاز طرح ملی رویداد فهما ۲ با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در سامانه بچه های مسجد

حجت الاسلام شکری گفت: رویداد ملی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در قالب فهما ۲ با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد از ۲۵ فروردین آغاز می شود.

« حجت الاسلام کاظم شکری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص فعالیت رویداد ملی فهما ۲ در استان البرز همزمان با سراسر کشور گفت: متناسب با شرایط کرونا و محدودیت های معین شده در وضعیت قرمز ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با هدف غنی سازی اوقاف فراغت و تبیین ارزش های دینی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مقررات معین شده برگزار می شود. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: کانون های شهید مطهری مسجد جامع رزکان نو و مصلی امام خمینی(ره) ساوجبلاغ از جمله کانون ها موفق در جریان طرح ملی فهما در سال گذشته بودند که در حوزه کارآفرینی و سرود نقش آفرینی کردند و موفق به کسب امتیاز کشوری شدند.

 

وی با اشاره به اهمیت ضرورت برنامه ریزی به منظور ارتقاء میزان فعالیت های فرهنگی هنری با رویکرد مسجد بیان کرد: طی سال جاری رویداد ملی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در قالب فهما ۲ با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد آغاز شده است. 

 

وی محتواسازی فرهنگی و هنری در فضای مجازی را یکی از رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد در جریان وضعیت کرونایی قرمز عنوان کرد و آن را زمینه ای برای پیشبرد اهداف تحقق مسجد تراز اسلامی خواند. 

 

حجت الاسلام شکری اظهار کرد: تفاهم نامه های همکای با دیگر دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان البرز نقطه قوت روند فعالیت و آغاز به کار شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان تلقی می شود. 

 

وی ادامه داد: شبکه ها مجازی یکی از مهمترین بسترهای فعالیت فرهنگی و هنری فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط کنونی است که با در نظر گرفتن محتواسازی های فرهنگی، علمی و آموزشی در آن فعالیت جدی دارند. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: حضور کانون فرهنگی هنری روستای خور در سوریه و راه اندازی موکب خدمت رسانی، همچنین فعالیت خودجوش گروه جهادی کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر در مناطق محروم با هدف ساخت مدرسه از جمله محورهای فعالیتی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در عرصه استانی و بین المللی است. 

 

 

 

 

کد خبر 1045018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha