افزایش آمار ابتلا به کرونا در گیلان/ مصوبات ستاد کرونا باید اجرایی شود

فتح اللهی با بیان اینکه در بحران کرونا ویروس همگان بایستی فعال باشند گفت: سلامت اولویت اول جامعه است و مصوبات ستاد کرونا از حالت انشایی خارج و عملیاتی تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (دوشنبه، ۲۳ فروردین ) در ستاد کرونا شهرستان رشت ضمن تبریک حلول فرا رسیدن ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان از ماه‌های پر فضیلت شمرده می‌شود، این ماه متفاوت‌تر از ماه‌های دیگر است، خواب و نفس کشیدن مومن در این ماه عبادت بوده و از این فرصت معنویت بایستی نهایت بهره را برد.

 


فرماندار رشت با بیان اینکه کرونا کل فعالیت‌های بشری دنیا را تحت شعاع خود قرار داده است گفت: این بحران تلنگری ایجاد کرد تا قدردان نعمت‌هایی که فراموششان کردیم، باشیم.

 


فتح اللهی سلامتی و نفس کشیدن بدون دستگاه اکسیژن را نعمت ارزشمندی دانست که بایستی قدردان این نعمت در هر لحظه باشیم و ادامه داد: سلامتی در اولویت اول جامعه قرار دارد، کادر درمان با لباس‌های بسیار خسته کننده در این بحران در خط مقدم ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند.

 


وی با تاکید بر اینکه همگان قدردان لطف و فعالیت‌های گسترده کادر درمان هستیم تصریح کرد: بی‌توجهی به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت گیلان را قرمز و مشکلاتی را برای کادر درمان و گروه اصناف ایجاد کرد.

 

 

فتح اللهی اضافه کرد: توجه به اصول بهداشتی، امنیت در سلامت و اقتصاد پویا را فراهم می‌کند.

 


فرماندار رشت با تاکید بر اینکه متاسفانه عدم رعایت‌ها باعث بحرانی شدن مجدد استان و کشور شده است گفت: گروه‌هایی که مایحتاج ضروری جامعه را تامین می‌کنند، فعال هستند و مابقی گروه‌ها تا برقراری وضعیت مناسب تعطیل خواهند بود.

 



فتح اللهی ادامه داد: مردم آنچه را که می‌بینند، قضاوت می‌کنند، جلساتی که در این راستا برگزار می‌شود، می‌بایست خروجی مناسبی در کل جامعه داشته باشد.

 


وی با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی همگان بایستی مشارکت داشته باشند افزود: تصمیمات اتخاذ شده بایستی اجرایی و عملیاتی شود.

 


فرماندار رشت با اشاره به اینکه علاوه بر بحران کرونا، دغدغه کشاورزی و همچنین انتخابات را پیش رو داریم گفت: نباید بحران کرونا مسئولان ذی ربط را از دیگر مشکلات و فعالیت‌های بخش‌های دیگر غافل کند.

 


وی به انتخابات و مشارکت مردمی اشاره و اظهار داشت: حس اعتماد و انگیزه شرکت عموم مردم در انتخابات را فراهم کنید.

 


فرماندار رشت با تاکید بر اینکه جامعه را از عادی انگاری خارج کنید تصریح کرد: در این راستا فرهنگ سازی مناسب توسط رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب صورت گیرد.

 



وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های ستاد کرونا شهرستان رشت بیش از پیش فعال باشند اضافه کرد: روسای کارگروه‌های این ستاد هر هفته گزارشات را در جلسه عنوان و مشکلات و موانع را شناسایی تا بررسی شود.

 



فرماندار رشت با تاکید بر اینکه آمار مرگ و میر کشوری بر اثر این بیماری منحوس در حال افزایش است تاکید کرد: متاسفانه شرایط معمولی نیست و در حالت بحران قرار داریم، بازارهای هفتگی شهرستان نیز بایستی تعطیل شوند. 

کد خبر 1045091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha