حضور حداکثری مردم اولویت نظام در انتخابات است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: شور و نشاط و حضور حداکثری مردم، اولویت اول نظام در امر انتخابات و بزرگترین پشتوانه نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به پایان یافتن ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر و روستا و آغاز تعیین صلاحیت داوطلبان اظهار کرد: شور و نشاط و حضور حداکثری مردم، اولویت اول نظام در امر انتخابات و بزرگترین پشتوانه نظام اسلامی است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ورود افراد فاسد، سودجو، فرصت طلب و غیرمعتقد به ارزش‌های اسلام و انقلاب، خسارت جبران ناپذیر و موجبات دلسردی و نارضایتی عمومی را فراهم می‌کند افزود: حفظ حرمت و آبروی افراد لازم و یک ضرورت دینی و اخلاقی است.

 

وی با اشاره به اینکه ورود افراد ناکارآمد، ناتوان و بی تجربه و ناآشنا با وظایف شورایی برای مردم خسارت و هزینه زیادی دارد گفت: تجربه چند دوره شورا نشان داده است که هر دوره ضعیف‌تر و ناکارآمدتر از گذشته بوده است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: متاسفانه قانون انتخابات شوراها دارای اشکالات فراوان است که امیدوارم مجلس شورای اسلامی در این دوره یک بازنگری جدی داشته باشد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا بیان کرد: از آنجایی که تعیین صلاحیت افراد یک نوع قضاوت کردن است که با سرنوشت و آبرو و شخصیت افراد سر و کار دارد و یک مسئله دقیق و ظریف است نه می‌توان با حدس و گمان و یک گزارش بی اساس اقدام کرد و نه اینکه چشم بسته هرکسی را تایید کرد، نه تنگ نظری درست است و نه چشم بستن و نادیده گرفتن که چهارسال برای مردم هزینه ایجاد کردن.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مطالب امیدوارم با انتخاب افراد متدین و متعهد و توانمند بخشی از مشکلات مردم برطرف و امید و آرامش در جامعه برقرار شود.

کد خبر 1045104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha