بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم ها، تنگناهای دولت و کاهش درآمدهای عمومی است

موحدی زاده گفت: بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم‌ها، تنگناهای دولت و کاهش درآمدهای عمومی است که مدیریت و ساماندهی آن در اختیار شورای شهر و شهرداری نیست؛ در عین حال همه باید همراهی کنیم تا این مسائل را با کمک یکدیگر حل و فصل نماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی ‌زاده» امروز(۲۳ فروردین) در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ با تمام تلخی‌های فزاینده و شیرینی‌های اندکش به پایان رسید، اظهارکرد: مردم شریف و نجیب ما تحت فشارهای طاقت فرسا اقتصادی و گرانی کالا و کمبود ارزاق و فشارهای ناشی از بیماری فراگیر کرونا و دیگر مسائلی که جامعه را دچار تنگنا و مشکل کرده، صبوری و نجابت و استقامت از خود نشان دادند البته این فشارها عمدتا ناشی از نحریم‌های ناعادلانه‌ای است که بر ملت و دولت تحمیل شده است.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه ویروس کرونا آسایش ما را سلب کرده و خیلی دردآور است که این بیماری بتواند همچنان در سطح جامعه جولان دهد، گفت: مردم ما سال قبل در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی خوبی نشان دادند؛ مدیریت شهری نیز سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و پارک‌ها و بوستان‌ها را تعطیل کرد، میلیاردها تومان اعتبار حمایتی از بخش‌های مربوطه به تصویب شورای شهر رسید و تخصیص یافت و از میلیاردها تومان درآمد چشم‌پوشی کردیم تا سلامت مردم تهدید نشود.

 

موحدی‌زاده افزود: همراهی مردم و اجرای پروتکل‌های بهداشتی سبب شد تا تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا به ۳۰ نفر در روز کاهش یابد ولی متاسفانه این عدد روز گذشته به ۲۵۰ نفر رسیده که بسیار نگران‌کننده است.

 

وی با بیان اینکه همه ما در قبال حفظ جان و سلامت مردم مسئولیت داریم و رسالت نظام نیز صیانت از جان شهروندان است، گفت: واکسیناسیون را نباید معطل اختلاف‌ها نمود و آن را سیاسی کرد؛ واکسن یک داروست و همه باید نسبت به آن توجه داشته باشیم.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در بحث ویروس کرونا شاهد فرافکنی هستیم، اظهارکرد: حواله‌دادن واکسیناسیون به آینده، بازی با روح و روان مردم است؛ در این خصوص نیازمند دستورات مقام معظم رهبری و انسجام دولت و سایر قوا هستیم که هرچه زودتر نسبت به خرید واکسن اقدام نمایند تا مردم از این بلا و مصیبت نجات یابند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم‌ها، تنگناهای دولت و کاهش درآمدهای عمومی است که مدیریت و ساماندهی آن در اختیار شورای شهر و شهرداری نیست؛ در عین حال همه باید همراهی کنیم تا این مسائل را با کمک یکدیگر حل و فصل نماییم.

 

موحدی زاده در ادامه با اشاره به انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری پیش رو، گفت: براساس رسالت و حق عرفی، قانونی و شرعی که بر عهده ماست، باید تذکراتی را به خودمان و دیگران بدهیم.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه رقابت کاندیدا باید رقابتی سالم، برنامه‌محور و اخلاقی باشد، افزود: در شرایطی که موافق و مخالف، به عملکرد خوب شورای پنجم اعتراف می‌کنند و مدیریت شهری در این دوره توانسته که به خوبی شهر را اداره کند و در جهت عمران و توسعه شهر گام بردارد، برخی این عملکرد مثبت را نفی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در بحث گفتمان‌های فرهنگی نیز عملکرد مدیریت شهری در این دوره موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: تا پیش از شورای پنجم، فضای حاکم بر شهر فضایی تک‌ساحتی بود ولی الان فضای جامعه باز شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را به حالت قبل بازگرداند؛ دیگر هیچ شهروند درجه ۲ و ۳ نداریم.

 

موحدی زاده با بیان اینکه سیاست شورای پنجم، اثبات خودمان است و نه نفی دیگران، اظهارکرد: در چنین شرایطی، برخی سعی می‌کنند که بین شهردار و شورای شهر انفکاک ایجاد نمایند؛ شهردار، محصول شورای شهر بوده و مسئولیتش نیز به عهده ماست، ممکن است در شیوه اداره شهر اختلاف نظرهایی داشته باشیم که طبیعی است و اگر نباشد جای سوال دارد.

 

 

کد خبر 1045168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha