مرکز تخصصی کسب و کار خراسان جنوبی تجهیز می شود

عرب گفت: مرکز تخصصی کسب و کار خراسان جنوبی از محل اعتبارات استانی امسال تجهیز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی عرب» امروز (23 فروردین) در نشست با فرماندار نهبندان، اظهار کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف برای ورود به بازار کار باید مهارت های فنی وحرفه ای را بیاموزند.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: واحدها و سرفصل های درسی باید توسط وزارت علوم در راستای مهارت آموزی تغییر کند.

 

عرب بیان کرد: در حوزه اصناف و پادگان ها، بحثی را از اوایل سال 97 به عنوان کارآموزی در محیط کار به صورت (استاد_شاگردی) دنبال می کنیم که بسیار کمک کننده است.

 

وی ادامه داد:  امسال تأکید شده که باید در کنار دستورالعمل های کلی سازمان فنی و حرفه ای پیوست آموزشی داشته باشیم، همچنین یک واحد صنفی را به عنوان یک کارگاه یادگیرنده در نظر می گیریم و افرادی به عنوان شاگرد معرفی و آموزش می بینند که اگر به خوبی و با کیفیت اجرا شود، اثربخش است.

 

وی تصریح کرد: تلاش می شود آموزش های فنی و حرفه ای تقاضا محوری باشد چراکه نه بودجه و نه شرایطی داریم که میلیون ها تومان برای برگزاری دوره های آموزشی هزینه کنیم؛ لذا شورای مهارت، زمینه ای را فراهم می کند تا بر حسب نیازهایی که به فنی و حرفه ای عرضه می شود برنامه آموزشی تعریف کنیم.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی مطرح کرد: در خصوص انرژی های نو، کارگاه فیبر نوری و پنل های خورشیدی به زودی در شهرستان های نهبندان و خوسف افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

 

عرب گفت: در دانشگاه های بیرجند و قاین، دو مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی ایجاد کرده ایم، لذا در شهرستان نهبندان اگر ظرفیتی باشد این مرکز راه اندازی می شود.

 

وی با بیان اینکه سند راهبردی مهارت را در دستور کار داریم، گفت: این سند تنظیم شده و نسخه شهرستانی آن ابلاغ می شود تا بر اساس آن برنامه سال ادارات فنی و حرفه ای بسته شود.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در پایان گفت: تلاش می شود مرکز تخصصی کسب و کار امسال از محل اعتبارات استانی تجهیز شود.  

کد خبر 1045172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha