تحقق ۱۷۲ درصدی بازنگری استانداردهای ملی در استاندارد استان مرکزی

جعفریان از تحقق ۱۷۲ درصدی بازنگری استانداردهای ملی در استاندارد استان مرکزی خبر داد.

«مهناز جعفریان » از بازنگری 103 عنوان استاندارد ملی در سال گذشته خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: به روز رسانی استانداردها در مسیر رو به رشد کیفی سازی محصولات تولیدی و خدمات مشمول استاندارد امری ضروری است.

 

مدیر کل اداره کل استاندارد استان مرکزی افزود: با توجه به فراوانی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان و نقش پررنگ فرآیند های کیفی‌سازی تولیدات در ارتقای ایمنی و سلامت جامعه، تدوین استانداردهای ملی و بازنگری و تجدید نظر استانداردهایی که سالها از تدوین آنها گذشته، یکی از برنامه‌های این اداره کل در راستای برنامه های تعریف شده سازمان ملی استاندارد برای رسیدن به معیارهای کیفی و نیاز روز جامعه می باشد.

 

وی در تشریح عملکرد استاندارد استان مرکزی در حوزه تدوین و بازنگری استاندارهای ملی اضافه کرد: طبق برنامه عملیاتی سال 99، بازنگری 60 استاندارد ملی در سال گذشته مصوب شده بود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه با تلاش کارشناسان این اداره کل 103 مورد بازنگری محقق شد، ادامه داد: با این تعداد شاهد تحقق 172 درصدی در این حوزه هستیم.

 

جعفریان با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولي قانوني در كشور مسئوليت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، گفت: این اداره کل همچنین تدوین 10 استاندارد ملی را در سال گذشته نهایی کرده است که این استانداردهای تدوین شده در حوزه صنایع شیمیایی و پلیمر، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، خوراک و فرآورده های کشاورزی، نساجی و خدمات  بوده است.

 

مدیرکل استاندارد استان مرکزی همچنین از ایجاد و فعال سازی یک کمیته متناظر و مشارکت در تدوین یک استاندارد بین المللی در استان در سال گذشته خبر داد.

 

وی با اشاره به نقش مقوله استاندارد در صادرات و رونق اقتصادی خاطر نشان کرد: تدوین و بازنگری استانداردها افزون بر رونق تولید داخلی و ایجاد جهش کیفی در آن، افزایش میزان سهم واحدهای صنعتی از بازارهای جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: این فرآیند با مدیریت کارشناسان تخصصی سازمان و اداره های استاندارد استانی و نیز با بهره مندی از توانمندی متخصصان دانشگاهی و واحدهای تولیدی مرتبط، همچنین نهادهای آموزشی و پژوهشی و با مدیریت استاندارد صورت می پذیرد .

کد خبر 1045191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha