۷ هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی در گلستان بازسازی می شوند

حسینی گفت: در سال جاری ۷ هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی در گلستان بازسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» ظهر امروز (دوشنبه 23 فروردین) در نشست خبری  سالروز تاسیس حساب 100 امام (ره) گفت: از 228 هزار خانه روستایی در استان، 50 درصد آنها کم دوام و بی دوام هستند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: بنیاد مسکن برای مقاوم سازی این واحدهای فرسوده و کم دوام تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض در نظر گرفته است تا مشکل مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی حل شود.

 

وی ادامه داد: در سال جاری، اعتبارات خوبی برای مقاوم سازی خانه های فرسوده روستایی در نظر گرفته شده و امسال 7 هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی بازسازی می شوند.

 

حسینی گفت: امروز نزدیک به 100 هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام است و قصد داریم با کمک مسئولان و مردم استان در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها در یک بازه زمانی 5 ساله منازل کم دوام را بازسازی کنیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در 933 روستای استان، اظهارداشت: در حدود 404 روستای استان برای بار دوم بازنگری طرح هادی انجام شد و این طرح در 72 درصد روستاهای استان اجرا شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بازنگری طرح هادی در یکصد و 50 روستا آغاز شد و بالغ بر یک هزار و 500 پروژه در سطح روستاهای استان اجرا شد.

 

وی افزود: این طرح در قالب زیرسازی، آسفالت، اصلاح معابر، ایجاد میادین محلات و فضای سبز بوده است.

 

حسینی اظهارداشت: در سال جاری بنا داریم اعتبارات عمرانی روستایی را حداقل دو برابر افزایش دهیم.

 

وی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن را ایمن سازی روستاهای در معرض خطر اعلام کرد و گفت: 275 روستای در معرض خطر در استان وجود دارد و اولویت بندی ایمن سازی روستاها با مشارکت استانداری در دستور کار بنیاد مسن در سال 1400 است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه 604 روستای گلستان در مالکیت بنیاد علوی است، افزود: برای 200 روستا بیش از 100 هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر و تحویل مالکان آن شده است.

 

وی اضافه کرد: در سال جاری، برنامه جامعی برای این 604 روستا در دستور کار قرار دارد.

 

حسینی، تامین زمین و جهش در تامین زمین را از دیگر برنامه های بنیاد مسکن در سال جاری برشمرد و گفت: با کمک دستگاه های اجرایی زمین های موجود ادارات را به بافت روستاها اضافه کرده و با قیمت مناسب در اختیار مردم روستاها قرار دهیم.

 

کد خبر 1045197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha